شناسهٔ خبر: 44274961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قاتلان پیک موتوری محاکمه شدند

روزنامه جوان

مرد جوانی که متهم است با همدستی یکی از دوستانش شوهر زن مورد علاقه‌اش را به قتل رسانده‌است در جلسه محاکمه ماجرا را شرح داد.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۲۹‌تیر‌سال‌۹۸، مأموران پلیس از کشف جسد مرد جوانی در حاشیه اتوبان سعیدی باخبر و راهی محل شدند.

جسد متعلق به مرد جوانی بود که بر اثر اصابت ضربات چاقو کشته شده‌بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و تشخیص هویت، همسر سامان ۳۰‌ساله به نام نسیم مورد تحقیق قرار گرفت. او در توضیح به مأموران گفت: شوهرم شب‌ها نگهبان خوابگاه دختران بود و روز‌ها در پیک موتوری کار می‌کرد. آخرین بار او با مرد جوانی قرار ملاقات داشت که از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت و نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای شوهرم را کشته است.

سپس مأموران در بررسی تلفن همراه مقتول دریافتند او آخرین بار با مرد جوانی به نام مبین تماس داشته‌است. با بدست آمدن این سرنخ مبین بازداشت شد. او در همان بازجویی‌های اولیه به قتل با همدستی دوستش اعتراف کرد و در خصوص انگیزه‌اش گفت: با نسیم در فضای مجازی آشنا شدم. بعد از مدتی به هم علاقه‌مند شدیم و قصد داشتیم با هم ازدواج کنیم به همین خاطر نسیم پیشنهاد داد شوهرش را از سر راه برداریم. برای انجام نقشه از دوستم کمک خواستم. روز حادثه مقتول را به بهانه‌ای سر قرار کشاندیم، سپس از او خواستم نسیم را طلاق بدهد، اما کار به درگیری کشید. در آن درگیری من و دوستم او را با چند ضربه چاقو کشتیم و بعد فرار کردیم.

با اقرار‌های مرد جوان، همسر مقتول و دوست متهم به نام قربان نیز بازداشت شدند. در روند بازجویی‌ها زن جوان جرمش را انکار کرد، اما قربان به مشارکت در قتل اعتراف کرد. به این ترتیب دو مرد جوان به اتهام قتل عمد و زن جوان به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند. پرونده نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی قرار گرفت.

ابتدای جلسه اولیای‌دم از طرف خودشان و دو فرزند صغیر مقتول درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و در شرح ماجرا گفت: مدتی قبل از حادثه با نسیم در فضای مجازی آشنا شدم. او می‌گفت در شبکه بازاریابی هرمی مشغول به کار است تا اینکه حضوری همدیگر را ملاقات کردیم. این روابط باعث شد به هم علاقه‌مند شدیم و بعد در مورد ازدواج با خانواده‌ام صحبت کردم.

متهم ادامه داد: خانواده‌ام از آشنایی و رابطه ما خبر داشتند تا اینکه روزی نسیم تماس گرفت و گفت متأهل است. از شنیدن این حرف شوکه شدم، اما او شروع به درد دل کرد و گفت شوهرش اعتیاد دارد و مرد بداخلاقی است. او گفت قصد جدایی دارد، اما شوهرش او را طلاق نمی‌دهد.

متهم در خصوص قتل گفت: سپس نسیم پیشنهاد قتل شوهرش را داد. به همین خاطر طبق نقشه با مقتول تماس گرفتم و از آنجایی‌که در پیک موتوری کار می‌کرد، خواستم بسته‌ای را به محلی در نزدیکی کوره آجرپزی ببرد. خودم نیز همراه قربان به آنجا رفتم و پشت کوره کمین کردیم. وقتی مقتول به آنجا آمد جلو رفتم و به او گفتم از اقوام همسرش هستم. کمی با او صحبت کردم و خواستم تا همسرش را طلاق دهد. اما مقتول عصبانی شد و با هم درگیر شدیم. آنجا بود که چند ضربه چاقو به او زدم. مقتول قصد فرار داشت که دوستم نیز چند ضربه به او زد.

متهم در آخرین دفاعش گفت: نسیم از ملاقات ما با شوهرش اطلاعی نداشت و بی‌گناه است. من و دوستم آن روز به‌خاطر مصرف مخدر گل حال طبیعی نداشتیم که مرتکب قتل شدیم. در ادامه متهم دیگر نیز با تأیید این توضیحات به جرمش اعتراف کرد و گفت بر اثر مصرف مواد مرتکب قتل شده است.

زن جوان نیز در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش گفت: در فضای مجازی با میلاد آشنا شدم. او ابراز علاقه کرد و می‌خواست با من ازدواج کند و الان از این اشتباه پشیمانم. باور کنید از نقشه آن‌ها در روز حادثه اطلاعی نداشتم.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

نظر شما