شناسهٔ خبر: 44274489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مطرح کرد؛

مغفول ماندن دارایی های غیرمولد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت/ اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر طی یکسال در پروژه های معدنی قرارگاه خاتم در کرمان

سردار سعید محمد گفت: علیرغم محدودیت مالی حاصل از فروش نفت، با توجه به سرمایه های سرشار در کشور نیاز به سرمایه نفتی نداریم و اگر دارایی های راکد و غیرمولد دولت را سرمایه گذاری کنیم می توانیم به راحتی پروژه ها را اجرا کنیم که متاسفانه این مساله در لایحه دولت دیده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در نشست امضای تفاهم نامه اجرای بزرگترین سیل بند جنوب کرمان توسط این قرارگاه، اظهار کرد: این قرارگاه در استان کرمان قریب به ۷۲ پروژه همچون پروژه های سد سیرجان، سد بافت، کارخانه فولاد بافت و زیرگذر آزادی را در ۳۱ سال گذشته به اتمام رسانده است.

اجرای پروژه های توسعه فولاد و معادن جنوب با همت مهندسان قرارگاه خاتم در کرمان

وی افزود: در حال حاضر نیز ۱۰ پروژه در سطح استان کرمان در حال انجام است که شامل پروزه های توسعه فولاد بافت و معادن جنوب استان می شود، در جریان اجرای این پروژه ها حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ابراز کرد: این قرارگاه خدمات خوبی را در این دوره به استان کرمان ارائه کرده و همچنان خدمت رسانی به مردم استان کرمان ادامه خواهد داشت.

سردار محمد عنوان کرد: با توجه به شرایط شهر کرمان این آمادگی داریم که پل های خاصی را در شهر کرمان بنا کنیم، این قرارگاه برای انجام امور شهری و محرومیت زدایی در استان آمادگی لازم را دارد.

وی یادآور شد: محرومیت زدایی در استان با توجه به منابع محدود مالی قرارگاه انجام می شود، با توجه به این که قرارگاه منبع درآمدی ندارد با همین محدودیت مالی توانستیم کارگاه های بزرگی راه اندازی کنیم.

احداث ۱۵۰ واحد مسکونی ویژه معلولین با همت قرارگاه خاتم در استان کرمان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مطرح کرد: در سال جاری قرارگاه خاتم با مبلغی حدود ۲۳ میلیارد تومان اقدام به محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان کرمان کرده است و ۱۵۰ واحد مسکونی معلولین با همکاری بهزیستی استان ساخته است.

سردار محمد بیان کرد: در این راستا اقدامات حمایتی و معیشتی با حمایت سپاه استان انجام داده و با راه اندازی کارگاه های کوچک اشتغالزایی در مناطق محروم برای زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم در حوزه کشاورزی آمادگی توسعه فضاهای مناسب را دارد و در نظر دارد تا آن ها را به صورت تعاونی در اختیار مردم قرار دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اذعان کرد: در این راستا تفاهم نامه جامعی با وزارت جهاد کشاورزی امضا شده که تا سقف ۵۰۰ هزار هکتار می توانیم این فضاها را فراهم کنیم و تاکنون ۵۰ هزار هکتار آن ثبت شده است.

سعید محمد با اعلام آمادگی قرارگاه خاتم برای اشتالزایی در کرمان اظهار کرد: استان کرمان به لحاظ ظرفیت بسیار غنی است اما فقر در گوشه گوشه استان مشهود است که برای حل آن به جای روشهای معمولی محرومیت زدایی باید به سراغ اشتغالزایی از طریق کشاورزی و معادن برویم تا شغل پایدار برای مردم منطقه ایجاد کنیم؛ با همین نگاه طی یکسال گذشته ۱۲۰۰ نفر در فعالیتهای معدنی استان مشغول به کار شدند.

مغفول ماندن دارایی های غیرمولد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت

وی با اشاره به فرصت بسته شدن بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد: علیرغم محدودیت مالی حاصل از فروش نفت، با توجه به سرمایه های سرشار در کشور نیاز به سرمایه نفتی نداریم و اگر دارایی های راکد و غیرمولد دولت را سرمایه گذاری کنیم می توانیم به راحتی پروژه ها را اجرا کنیم که متاسفانه این مساله در لایحه دولت دیده نشده است.

سردار محمد در پایان با بیان اینکه اگر ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر دارائی ها به پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تخصیص داده شود، سال آینده ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: اکنون فرصت خوبی است که اگر پیگیری شود، می توان برای پروژه های مختلف ردیف و مجوز صادر کرد تا در بودجه ۱۴۰۰ بتوانیم از این قانون استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما