شناسهٔ خبر: 44274487 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو:

صادرات قطعات خودرو به اروپا/ قیمت رینگ پراید ۲۲۰ هزار تومان شد

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از صادرات قطعات خودرو به اروپا خبر داد و گفت: ایران به ۳۵ کشور اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا قطعات خودرو صادر می‌کند؛ این در حالی که است ایران خریدار قطعات خودرو از کشورهای همسایه است.

صاحب‌خبر -
صراط:

بعد از پراید، قطعات خودرو همچون سوپاپ دیگ، سوپاپ موتور، رادیاتور و شیشه به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا صادر می‌شود. این تازه‌ترین خبر سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز چندی پیش بود که سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از صادرات خودروهای ایرانی به اروپا خبر داد. تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام خودروهایی هستند که به هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است. آنچه رسانه‌ها گزارش داده‌اند بیشترین خودروهای ایران به مقصد اسپانیاصادر می‌شود.

هر چند که قطعات تقلبی خودرو در بازار بیداد می‌کند اما فعالان بازار خودرو می‌گویند با وجود وضعیت ناخوش احوال صنایع یک خبر خوب مبنی بر «صادرات قطعات خودرو» می‌تواند صاحبان بنگاه‌ها را به ادامه تولید امیدوار کند.

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، هر چند که قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت در بازار زیاد شده اما لوازم یدکی قاچاق در بازار کمتر شده است. توصیه ما به تاجرها این است قطعات یدکی خودروی با کیفیت را از چین سفارش دهند. ممکن است قیمت تمام شده قطعات یدکی باکیفیت برای مردم گران باشد اما مراجعه به تعمیرگاه کمتر می‌شود.

لوازم یدکی خودرو 50 درصد گران شد

سید مهدی کاظمی معتقد است قیمت لوازم یدکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است که علت افزایش قیمت‌ها به گرانی قیمت دلار و شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها ارتباط دارد. به عنوان مثال سال گذشته قیمت رینگ پراید 140 هزار تومان بود که امسال به 220 هزار تومان رسیده است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو درباره وضعیت واردات قطعات خودرو اظهار کرد: مواد اولیه قطعات خودرو را از کشورهای غربی تهیه می‌کنیم. به دلیل شرایط تحریمی قطعات خودرو مستقیم وارد کشور نمی‌شود. 60 درصد قطعات خودرو از چین تهیه می‌شود و مابقی را از اروپا، ترکیه و امارات به کشور وارد می‌کنیم.

نظر شما