شناسهٔ خبر: 44274416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گوترش: شهرک‌سازی اسرائیل به بالاترین میزان در 4 سال پیش رسیده است

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به بالاترین میزان خود طی چهار سال گذشته رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنانی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد که شهرک‌سازی این رژیم طی چهار سال گذشته به بیشترین میزان خود رسیده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که توسعه شهرک‌ها و طرح‌های ساخت و ساز همچنان ادامه داشته و روند ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و مصادره آن از سوی مقامات اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی به بالاترین میزان خود طی 4 سال گذشته رسیده است.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که این اقدامات در تضاد با قوانین بین‌المللی بوده و افق‌های ایجاد کشور فلسطینی را از بین می‌برد.

گوترش که این سخنان را در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مطرح می‌کرد، درباره اوضاع در نوار غزه و محاصره آن از سوی رژیم صهیونیستی نیز ابراز نگرانی کرد.

اخیرا دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی، از زمان سبقت گرفته‌اند.

در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «هار حوماه» واقع در اراضی جبل ابوغنیم در قدس شرقی اشاره شده بود.

اخیرا نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.

در این گزارش آمده بود که در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با ساخت ۲۶۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت شد حال آنکه طی سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت شده بود.

انتهای پیام/ص

نظر شما