شناسهٔ خبر: 44274322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد

افزایش ۶ درصدی حجم آب مخزن سد یامچی به دنبال بارش های اخیر

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل از افزایش ۶ درصدی حجم آب مخزن سد یامچی استان اردبیل به دنبال بارش های اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

 مهندس عباس جنگی مرنی ۱۱ آذر در بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از آخرین وضعیت حوضه آبریز سد یامچی اظهار کرد: تامین آب شرب پایدار برای شهرستان های اردبیل و سرعین و مصارف کشاورزی شبکه آبیاری یامچی در فصول بهار و تابستان سال آتی، بر مدیریت بهینه مخزن سد یامچی و ذخیره سازی حداکثری آب در این سد در ماه های آتی و آبگیری مناسب مخزن سد یامچی تاکید و از تلاش های انجام شده تاکنون در این زمینه قدردانی کرد.

وی گفت: تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای مردم اردبیل یکی از وظایف اصلی شرکت آب منطقه ای اردبیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل از شهروندان خواست تا با صرفه جویی و مصرف بهینه آب، شرکت آب منطقه ای اردبیل را در خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به مردم یاری نمایند.

در ادامه هادی حبیب زاده رئیس اداره بهره برداری و نگهداری از سد مخزنی از آخرین وضعیت منابع و مصارف آب سد یامچی و اقدامات برای حداکثر ذخیره سازی آب در مخزن سد یامچی و برنامه آتی منابع و مصارف آب این سد در سال آبی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ارائه کرد.

وی تصریح کرد: با افزایش بارش ها در سطح حوضه آبریز سد مخزنی یامچی در آذرماه سالجاری، به تبع آن ورودی آب به مخزن این سد نیز افزایش یافته و خوشبختانه شاهد افزایش ۶ درصدی در ذخیره آب سد یامچی نسبت به دو هفته پیش هستیم.

حبیب زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد یامچی حدود ۱۵ میلیون متر مکعب است و انتظار می رود با ادامه روند مناسب بارش های اخیر، حجم آب در مخزن سد یامچی نیز در روزهای آتی افزایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما