شناسهٔ خبر: 44273942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران:

۷۳ درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را رعایت نمی‌کنند!

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: ردیابی تلفن همراه بیمارانی که «کرونا مثبت» بودند نشان داد که ۷۳ درصد این افراد قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -




به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه فرمانداران استان تهران ویژه اجرای طرح شهید سلیمانی که با حضور استاندار تهران و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، ضمن تقدیر از استاندار تهران و مسئولین محلی، سپاه، نیروی انتظامی، شبکه‌های بهداشت و درمان و هماهنگی میان همه دستگاه‌های مربوطه که دستاوردهای مهمی در مقابله با بیماری کرونا را رقم زده است، اظهارداشت: امروز فرصت تاریخی تکرار ناپذیری برای استان تهران فراهم شده تا نگاه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی در این استان داشته باشیم. بی‌تردید باید برون داد اجرایی این طرح نیز تامین زیرساخت‌ها را مورد توجه قرار دهد.
زالی افزود: بارها استاندار تهران درخصوص زیرساخت‌های بهداشتی استان تهران و مشکلاتی که در این حوزه مواجه هستیم صحبت کرده‌اند. این موضوع، حال که در آستانه تصویب بودجه هستیم لازم است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و فرمانداران نیز نگاه سلامت محور بازمهندسی در زیرساخت‌های شبکه بهداشت شهرستان‌های استان تهران داشته
باشند.
7 تا ۱۰ نفر از اطرافیان فردی که «کرونا مثبت» است باید ردیابی شوند
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با‌اشاره به اینکه در این طرح، هدف بیماریابی بیشتر و سریعتر است، ادامه داد: کنترل و قطع زنجیره انتقال در مکان‌های عمومی به عنوان هدف اصلی باید مورد توجه قرار گیرد و همه محورهای عملیاتی باید معطوف به این موضوع باشد. در حوزه بیماریابی زودهنگام قطعاً نیاز به ردیابی داریم. مطالعات ما در تهران نشان می‌دهد هر فردی که به بیماری آلوده باشد می‌تواند هفت نفر را که اغلب افراد نزدیک به فرد در منزل و یا محل کار هستند آلوده کند. یعنی هفت تا ۱۰ نفر از اطرافیان فردی که کرونا مثبت است باید در طرح ردیابی شوند. موضوع دوم استفاده از تست‌های سریع است که در هفته آینده توزیع بیشتری از این تست‌ها را خواهیم داشت. این تست‌ها در بخش دولتی توزیع می‌شوند و در بخش خصوصی توزیع نخواهند شد. همچنین باید مسئله قرنطینه ‌سازی را نیز به طور جدی دنبال کنیم. افرادی که تست آنها مثبت شده باید به قرنطینه
بروند.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهارداشت: قطعاً اگر افراد کرونا مثبت در فضای جامعه رها شوند، این طرح با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. به این ترتیب ردیابی، بیماریابی سریع و قرنطینه ‌سازی در این طرح باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
زالی افزود: در شروع هفته گذشته ردیابی تلفن همراه بیمارانی که کرونا مثبت بودند نشان داد که تنها ۲۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت می‌کنند و ۷۳ درصد نقض قرنطینه می‌کنند. این به منزله یک بمب ساعتی در تهران قلمداد می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما