شناسهٔ خبر: 44273854 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۲ آذر ۹۹ / سکه گران شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت.

صاحب‌خبر -

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا در بازار افزایشی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با روند صعودی قیمت طلا و سکه سه عامل در افزایش قیمت طلا در بازار ایران نقش داشته است:

۱- افزایش ۴۳ دلاری انس جهانی و رسیدن آن به کانال یک هزار و ۷۹۹ دلار

۲- افزایش ۸۸۰ تومانی دلار و رسیدن آن به قیمت ۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان

۳- نزدیک شدن به پایان محدودیت‌های کرونایی

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا امروز گران شد. علت افزایش قیمت طلا و سکه روند صعودی قیمت دلار، انس جهانی و نزدیک شدن به پایان محدودیت‌های کرونایی است. ممکن است با باز شدن واحد‌های صنفی قیمت طلا مجدد روند نوسانی داشته باشد.

ابراهیم محمدولی معتقد است: هنوز علت افزایش قیمت انس جهانی معلوم نیست. ممکن است با باز شدن واحد‌های صنفی قیمت طلا کمی بیشتر از محدوده فعلی خرید و فروش شود.

هر چند که رئیس اتحادیه طلا روند قیمت طلا و سکه را بعد از محدودیت‌های کرونایی افزایشی پیش‌بینی می‌کند، اما دیروز نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «قیمت طلا روند با ثباتی دارد. در این شرایط افزایش قیمت طلا غیر منطقی است.»

قیمت سکه چقدر گران شد؟

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز ۹۹ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۲۲ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با افزایش ۵۷۱ هزار تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت شش میلیون تومان داد و ستد شد.

ربع سکه هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت چهار میلیون تومان معامله شد و سکه گرمی با ۵۰ تومان افزایش با قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد.

نظر شما