شناسهٔ خبر: 44273724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش اداره ثبت اسناد به یک خبر/حکم انفصال از خدمت برای سردفتر یکی از محضرهای دهدشت صادر شد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه گفت: یکی از دفاتر ثبت ازدواج دهدشت به علت تخلفات به یک ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، روز گذشته در نشست هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی رئیس و اعضای نشست از بی‌توجهی یکی از دفاتر ثبت ازدواج شهرستان نسبت به محدودیت‌های کرونایی گلایه داشند.

این موضوع با عنوان «جشن یواشکی در محضر ثبت ازدواج دهدشت»انعکاس یافت.

اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه در واکنش به این خبر طی یادداشت ارسالی به دفتر خبرگزاری فارس نوشت:

احتراما پیرو درج خبری در آن سایت با عنوان جشن یواشکی در محضر ثبت ازدواج دهدشت خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به درج پاسخ اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه در آن خبرگزاری  وزین اقدام فرمایید.

در این جوابیه آمده است: همانگونه که مستحضرید دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق زیر مجموعه اداره ثبت واسناد می‌باشند و در همین راستا نظارت و بازرسی دفاتر یاد شده توسط ثبت محل صورت می‌گیرد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از تجمعات در 36 دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق تابعه مستقر در شهرستانهای کهگیلویه و چرا م و لنده جلسات متعددی با حضور برخی از سران دفاتر و سایر مراجع صلاحیتدار برگزار و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید گردید.

مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی حضور بیش از 6 نفر در محل دفترخانه ممنوع گردید و اخیرا نیز مطابق بخشنامه ابلاغی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت دفاتر یاد شده بصورت زوج و فرد مطابق کد دفترخانه می باشد.

وظیفه اداره ثبت نظارت و بازرسی و اعلام تخلف سردفتر خاطی به مراجع ذیصلاح می باشد که در خصوص دفترخانه ازدواج مورد گزارش اقدام لازم بعمل آمده و بایستی تشریفات قانونی مربوطه طی شود.

البته با توجه به محکومیت قطعی سردفتر ازدواج یاد شده به یکماه انفصال از خدمت به جهت موضوعات دیگر از مورخه 99/9/11 تا اطلاع ثانوی حق هیچگونه فعالیتی ندارد و طی صورتجلسه‌ای کلیه اسناد و مدارک دفترخانه مزبور با حضور نماینده محترم دادستان عمومی و انقلاب دهدشت تحویل سردفتر ازدواج دیگری گردید.

یاری زاده-رئیس ثبت اسناد دهدشت

انتهای پیام/82016

نظر شما