شناسهٔ خبر: 44273533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لطیفی: اگر گواردیولا هم کنار زمین بود، کاری نمی‌توانست انجام دهد

لطیفی در ارتباط با بازی تیم‌های استقلال و پیکان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر که با تساوی به پایان رسید، توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

علی لطیفی، کارشناس فوتبال کشورمان و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با بازی تیم‌های استقلال و پیکان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر عنوان کرد: با توجه به این نکته که تیم محمود فکری روی زمین بازی می‌کند و در این بازی مهاجم اصلی خود دیاباته را هم در اختیار نداشت، ارسال از جناحین تنها روشی بود که در این بازی برای گل زدن به تیم حریف امتحان می‌کردند.

او ادامه داد: با توجه به روش بازی تیم پیکان که با تمامی بازیکنان خود در یک سوم دفاعی زمین خود بودند و چشم به ضد حمله داشتند، تیم استقلال چاره دیگری در این بازی نداشت.

او گفت: هر تیم دیگری نه فقط تیم محمود فکری در مقابل تیمی مثل پیکان قرار بگیرد، چاره‌ای ندارد که هدف خود را روی گرفتن ضربات ایستگاهی و یا ارسال از جناحین بگذارد. من اعتقاد دارم در مقابل چنین تیم‌هایی نیازمند بازیکنانی با خصوصیات بازی هوایی هستیم که بتوانند از ارسال‌ها استفاده کنند، اما استقلالی‌ها در این بازی فاقد چنین ویژگی بین بازیکنان خود بودند. در کل می‌شود گفت که بازی بدی را امروز شاهد بودیم.

لطیفی درباره مشکل گلزنی تیم فوتبال استقلال در بازی‌های این فصل و همچنین نبود شیخ دیاباته گفت: این مسابقه با ۲ مسابقه قبلی استقلال متفاوت بود، استقلال در بازی فولاد و خصوصا ماشین سازی، با توجه به روش بازی هجومی و مالکانه این ۲ تیم، موقعیت‌های زیادی را داشت و می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر برساند، اما این مسابقه متفاوت بود؛ به این دلیل که پیکانی‌ها کاملا در زمین خود جمع شده بودند و به استقلالی‌ها به هیچ وجه اجازه ایجاد موقعیت را نمی‌دادند.

او ادامه داد: استقلالی‌ها در این بازی مجبور بودند آن قدر در عرض زمین پیکان پاس کاری کنند تا بتوانند موقعیتی را با ارسال روی دروازه حریف ایجاد کنند که آن هم با توجه به نبود شیخ دیاباته که در بازی هوایی بسیار متبحر است، برای استقلال در این بازی کارگشا نبود. البته ما نمی‌توانیم به تیم مهدی تارتار ایرادی بگیریم. با توجه به تیم پر مهره‌ای که استقلال دارد، شاید اگر من هم به جای او بودم همین روش بازی را مقابل استقلال امتحان می‌کردم.

لطیفی درباره استفاده نکردن محمود فکری از بعضی بازیکنان جدید استقلال مثل مهدی پور و بابک مرادی عنوان کرد: البته نمی‌شود گفت که از بازیکنان جدید خود استفاده نمی‌کند، در حال حاضر مرادمند و احمد موسوی به عنوان بازیکنان اصلی در تیم بازی می‌کند، اما این را فراموش نکنیم که استقلال بیشترین ضربه را در فصل‌های گذشته از همین موضوع نداشتن هماهنگی بازیکنان جدید و قدیمی تیم خورده است.

او گفت: فکری باید از بازیکنان جدید خود، آرام آرام در ترکیب اصلی استفاده کند تا بتواند بین بازیکنان قدیمی تیم و خرید‌های جدید خود رقابتی برای حضور در ترکیب اصلی ایجاد کند.

لطیفی درباره تاثیر نبودن محمود فکری در کنار زمین به علت محرومیت در بازی تیم استقلال گفت: من فکر می‌کنم نبود سرمربی در کنار زمین برای همه تیم‌ها اثر گذار است، اما با توجه به نوع فوتبال تیم پیکان، محمود فکری که هیچ، پپ گواردیولا هم در کنار زمین بود نمی‌توانست کار چندانی را در این بازی انجام دهد.

انتهای پیام /

نظر شما