شناسهٔ خبر: 44273050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

5 هزار تومان سهم سالانه هر یک از اهالی کهگیلویه و بویراحمد در ساخت باب المهدی(عج)

حوزه/ برای ساخت درب باب المهدی(عج) حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) ۴ میلیارد تومان نیاز است و اگر هر یک از اهالی کهگیلویه و بویراحمد در طول یک سال تنها ۵ هزار تومان کمک کنند سهمیه مردم استان در ساخت این درب تأمین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، سردار حسن حکمتیان رئیس ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و در خصوص آخرین وضعیت این ستاد و همچنین چگونگی و مکان ساخت باب المهدی، یکی از درب های حرم امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا گزارشی ارائه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به وظیفه و رسالت سنگین ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد و با قدردانی از اقدام سردار حکمتیان در راه اندازی نمایندگی های ستاد در شهرها و بخش های مختلف استان ظرف مدت کوتاه، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی ۱۰۰ درصد شیعه است که انتظار می رود در حوزه عتبات عالیات همکاری مردم و مسئولان و تعامل آن ها جهت ارتقای رتبه استان بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خوشبختانه عنایت ائمه معصومین(ع) بوده که وظیفه ساخت باب المهدی (عج) بر عهده استان گذاشته شده است افزود: مردم استان عاشق اهل بیت(ع) هستند و اگر نقصی بوده و هست به دلیل کم کاری در عرصه اطلاع رسانی و ارتباط با مردم است.

وی با بیان اینکه پیشینه استان نشان می‌دهد که گذشتگان همواره عاشق اهل بیت(ع) بوده و از هر کمکی دریغ نکرده‌اند، افزود: اکنون نیز مردم ما برای ائمه(ع) سر و جان می‌دهند به شرطی که آن‌ها را پای کار بیاوریم.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران زیادی در استان داریم که باید از ظرفیت آن‌ها برای این کار بزرگ استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات و مبلغین برای انجام این کار بزرگ و ارزشمند و معنوی پای کار بیایند تا بتوانیم با ساخت این اثر معنوی و ماندگار آبروی استان را در میان سایر استان‌ها حفظ کنیم.

5 هزار تومان سهم مشارکت سالانه هر یک از اهالی کهگیلویه و بویراحمد در ساخت باب المهدی(عج)

سردار حسن حکمتیان، رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد هم با قدردانی از اقدامات مدیریت سابق این ستاد، با بیان اینکه استان ما مانند سایر استان‌ها تعهداتی در قبال عتبات عالیات دارد، اظهار کرد: یکی از اولین اقداماتی که انجام شد ایجاد نمایندگی های ستاد عتبات عالیات در شهرها و بخش‌های مختلف استان بود که در این بین ائمه جمعه  و سپاه و فرمانداران نقش محوری دارند.

وی در ادامه به ۴ ماموریت ستاد عتبات عالیات اشاره کرد و افزود:  برگزاری راهپیمایی اربعین، اعزام به عتبات، بازسازی و موضوع مواکب از ماموریت‌های چهارگانه ستاد به شمار می‌رود.

حکمتیان با اشاره به این که همه استان‌ها بخشی از ساخت و ساز عتبات عالیات را بر عهده دارند، افزود: بر همین اساس وظیفه ساخت باب المهدی (عج) حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا طبق قراردادی که به امضا رسیده، بر عهده استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به ایجاد اتاقکی شیشه‌ای برای ساخت این درب در مکانی مناسب، گفت: باید همه جوانب برای ساخت باب المهدی(عج) از جمله دسترسی آسان و سهل‌الوصول مردم جهت ادای نذورات در نظر گرفته شود و امیدواریم که استان ما از  این امتحان بزرگ سربلند بیرون آید.

حکمتیان اضافه کرد: برآورد ما این است که برای ساخت درب باب المهدی(عج) حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) ۴ میلیارد تومان نیاز است و اگر هر یک از اهالی کهگیلویه و بویراحمد در طول یک سال تنها ۵ هزار تومان کمک کنند سهمیه مردم استان در ساخت این درب تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به این که مردم استان ما صددرصد شیعه هستند، افزود: چند روز قبل به صورت نظرسنجی با عده‌ای تماس برقرار کردیم که در دو مورد کمک ۲۰۰ میلیون تومانی وعده داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما