شناسهٔ خبر: 44272113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتشار ۲ کتاب در شیروان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: ۲ کتاب جدید با عناوین «خنیاگران خطه خورشید» و «تشخیص و درمان اسکیزوفرنی» در این شهرستان خراسان شمالی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، ابراهیم عباسپور روز سه شنبه اظهار داشت: خنیاگران خطه خورشید (با راویان سوز و ساز از گلیل تا شاه جهان ) تألیف و گردآوری شعبان اسلامی مشتمل بر ۲۳۸ صفحه است که توسط انتشارات شیلان با شمارگان هزار نسخه چاپ و راهی بازار نشر شده است.
وی با اشاره به اینکه این کتاب دومین اثر مکتوب این فرهنگی خوش قریحه شیروانی و از هنرمندان دوتارنواز نام آشنای شهرستان است، آن را دربردارنده چهار فصل شامل موسیقی فولکلور خراسان، معرفی خنیاگران موسیقی مقامی شیروان، موسیقی عاشق ها و موسیقی شبانان و ساربانان این شهرستان دانست.

عباسپور گفت: این اثر با هدف معرفی هنرمندان موسیقی مقامی این شهرستان از جمله استادان، بخشی ها، عاشق ها و شبانان و ساربانان به چاپ رسیده است تا گامی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این مردمان هنرمند برداشته شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: کتاب «تشخیص و درمان اسکیزوفرنی» نیز نوشته شهاب رضازاده است که توسط انتشارات دیروک به زیور طبع آراسته شده است.

عباسپور افزود: این اثر به عنوان دومین اثر مکتوب این نویسنده دارای ۴۱۸ صفحه است که با شمارگان ۵۰۰ جلد چاپ شده و نویسنده در آن تلاش کرده تا تشخیص و درمان اختلال اسکیزوفرنی (روان گسیختگی) را با زبانی ساده بیان کند.

سرانه مطالعه در استان خراسان شمالی با میانگین کشور برابر است.

کشف ۱۱ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی در فارج

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۱ کیلوگرم ماده مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و هروئین در فاروج کشف و در این رابطه ۲ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه اعلام کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور به استان منتقل کنند که ماموران با شناسایی خودرو آنان، در عملیاتی غافلگیرانه آنان را به دام انداختند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو سوداگران مرگ پنج کیلوگرم شیشه و ۶ کیلوگرم هروئین کشف شد، افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو سواری پراید توقیف و ۲ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری شکارچی متخلف سابقه دار در اسفراین

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: یگان حفاظت محیط زیست در عملیات بازرسی از منزل شکارچی متخلف موفق به کشف حدود هشت کیلوگرم گوشت قوچ یا میش وحشی شده و همچنین ۲ قبضه سلاح برنو و دولول، ۷۰ فشنگ ساچمه ای، پنج گلوله فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی شکاری، یک عدد کوله پشتی، سه قبضه چاقو و یک عدد پوشش سلاح به دست آوردند.

علی فرجی افزود: متهم که دارای پرونده تخلف شکار است برای ادامه مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان تحویل شد.

طبق قانون شکار و صید، جریمه شکار یک راس قوچ وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و شکار میش وحشی ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز و دستگیری شکارچی در فاروج

رییس اداره حفاظت محیط زیست فاروج گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزلی در روستای بهار این شهرستان یک قبضه سلاح دستکاری شده خفیف، یک تخته پوست میش وحشی و یک دستگاه دوربین شکاری کشف و ضبط کردند.

میثم باقری افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه دستکاری سلاح برای تغییر کاربرد آن ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.

کشف بیش از یک تن سنگ معدنی قاچاق در اسفراین

سرهنگ مجید یگانه پور، فرمانده انتظامی اسفراین از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۱.۵ تن سنگ قاچاق معدنی از نوع سرب به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: این خودرو در محدوده روستای قاسم آباد متوقف و پس از کشف محموله قاچاق معدنی، راننده آن به عنوان متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

نظر شما