شناسهٔ خبر: 44271912 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پیش‌بینی قیمت طلا و بورس فردا چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا در بازار کمی بالا برود.

صاحب‌خبر -
صراط:

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان قیمت انس جهانی و دلار نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا در بازار افزایشی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز با روند صعودی قیمت طلا و سکه سه عامل در افزایش قیمت طلا در بازار ایران نقش داشته است:

1- افزایش 43 دلاری انس جهانی و رسیدن آن به کانال یک هزار و 799 دلار

2- افزایش 880 تومانی دلار و رسیدن آن به قیمت 26 هزار و 380 تومان

3- نزدیک شدن به پایان محدودیت‌های کرونایی

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا امروز گران شد. علت افزایش قیمت طلا و سکه روند صعودی قیمت دلار، انس جهانی و نزدیک شدن به پایان محدودیت‌های کرونایی است. ممکن است با باز شدن واحدهای صنفی قیمت طلا مجدد روند نوسانی داشته باشد.

ابراهیم محمدولی معتقد است: هنوز علت افزایش قیمت انس جهانی معلوم نیست. ممکن است با باز شدن واحدهای صنفی قیمت طلا کمی بیشتر از محدوده فعلی خرید و فروش شود.

هر چند که رئیس اتحادیه طلا روند قیمت طلا و سکه را بعد از محدودیت‌های کرونایی افزایشی پیش‌بینی می‌کند اما دیروز نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «قیمت طلا روند با ثباتی دارد. در این شرایط افزایش قیمت طلا غیر منطقی است.»

قیمت سکه چقدر گران شد؟

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار نسبت به دیروز 99 هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و 122 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید با افزایش 571 هزار تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت 12 میلیون و 170 هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه هم با افزایش 100 هزار تومانی با قیمت شش میلیون تومان داد و ستد شد.

ربع سکه هم با افزایش 100 هزار تومانی با قیمت چهار میلیون تومان معامله شد و سکه گرمی با 50 تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 350 هزار تومان فروخته شد.

بورس فردا اصلاح دارد؟

در جریان معاملات امروز، عرضه در بازار سهام بیشتر شد و حتی با شروع معاملات شاخص کل روندی نزولی داشت، اما بورس فردا چه می‌شود؟

امروز عرضه در بازار سهام زیاد شد و به نظر می‌رسد این عرضه در معاملات فردا نیز ادامه داشته باشد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار فردا اصلاح دارد و به نظر می‌رسد شاخص کل منفی باشد اما این روند نزولی پایدار نیست و از اول هفته بعد دوباه روند صعودی بازمی‌گردد.

ایمان رئیسی، دیگر کارشناس بازار سهام نیز در رابطه با بورس فردا گفت: عرضه در بورس فردا زیاد است، هرچند احتمال منفی شدن شاخص وجود دارد و این اصلاح برای بازار لازم است. اما با توجه به ورود نقدینگی جدید به بازار، این اصلاح کوتاه‌مدت است و اصلا به معنی ریزش مجدد نیست.

 

نظر شما