شناسهٔ خبر: 44271784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز:

پروژه احداث مرکز دفن پسماند تبریز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تبریز- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح «مرکز دفن و تصفیه خانه شیرابه ای» تبریز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی شمال غرب کشور تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا اصغری روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح دفن بهداشتی زباله در تبریز تیر ماه سال ۹۸ آغاز شده و ۵۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، سلول‌های شماره‌های ۱ تا ۵ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز، خاکبرداری و در کنار آن، تصفیه خانه مرکز دفن زباله نیز تکمیل می‌شود.

وی یادآوری کرد: روزانه به طور متوسط در تبریز یک هزار و ۲۰۰ تن زباله در تبریز تولید می‌شود و ساخت مرکز مجهز و به روز دفن بهداشتی زباله این کلان شهر اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به سرعت در حال اجرا است، اضافه کرد: دستور خرید دستگاه‌های تصفیه خانه‌های شماره ۲ و ۳ مرکز دفن بهداشتی زباله تبریز توسط فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سفر اخیر وی به این شهر صادر شد.

وی در خصوص جمع آوری پسماندهای بیماران کرونایی نیز اظهار کرد: طبق روال گذشته، خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند با ۱۳۷ تماس می‌گیرند و خودروی ویژه حمل و انتقال پسماندهای کرونایی، در سریع‌ترین زمان ممکن به محل اعزام شده و اقدام به جمع آوری این پسماندها می‌کند.

اصغری با اشاره به تلاش شبانه روزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در ایام کرونایی گفت: قسمت‌های مختلف سازمان مدیریت پسماند اعم از تنظیف شهری، جمع آوری زباله‌ها، سایت توزین و انتقال پسماندها، مرکز دفن مهندسی و بهداشتی و کارخانه کمپوست به هیچ وجه تعطیل نشده و بدون لحظه‌ای درنگ به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت پاکبانان خدوم و زحمتکش در مبارزه با کرونا، گفت: پاکبانان در کنار کادر درمان در عرصه مبارزه با کرونا ویروس هستند، اما هیچ نامی از ایشان برده نمی‌شود؛ این مردان بزرگ، بدون اندکی ادعا همچنان به نظافت شهر مشغول بوده و حتی در این شرایط ویژه نیز جایگاه تبریز به عنوان تمیزترین شهر کشور را حفظ کرده‌اند.

نظر شما