شناسهٔ خبر: 44271690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ساخت اولین دستگاه ضدعفونی‌کننده کابین آمبولانس در شیراز

مخترع جوان استان فارسی موفق به ساخت دستگاهی شده که در مدت زمانی کوتاه می‌تواند کابین آمبولانس را بصورت کامل ضدعفونی نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین معین جهرمی اظهار داشت: باتوجه به بحران حاضر و فراگیر شدن ویروس کرونا،  یکی از نیازمندی‌های اساسی جامعه بهره گیری سریع و امین از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می باشد و باتوجه به اینکه آلودگی زدایی از آمبولانس ها یک فرایند طولانی بوده و زمان بازگشت خودرو به چرخه ماموریت درکنار اطمینان از ضد عفونی بودن آن از اهمیت خاصی می باشد، لذا دستگاهی را طراحی کردیم که با سرعت و دقت بالابردن آسیب رساندن به تهجیزات آمبولانس کابین عقب آمبولانس که محل بیمار و انجام عملیات درمانی برای بیمار می باشد را خیلی سریع آلودگی زدایی می کند.

وی درخصوص نمونه خارجی یا داخلی این دستگاه گفت: دستگاه ضدعفونی کننده کابین آمبولانس مشابه خارجی  و یا داخلی ندارد و برای اولین بار در سازمان اورژانس  فارس با حمایت آقای دکتر مرادیان ریس سازمان اورژانس استان طراحی و ساخته شده است.

پرسنل سازمان اورژانس فارس درمورد نحوه کارکرد دستگاه ضدعفونی کننده کابین آمبولانس عنوان کرد: زمانی که آمبولانس در پارک است این دستگاه درون کابین عقب آمبولانس قرار گرفته و تنها با فشردن یک دکمه شست و شو، ضد عفونی و خشک کردن کابین کمتر از  ۱۰ دقیقه  انجام می شود. برای راه اندازی این دستگاه آب، برق و مواد ضد عفونی کننده نیاز می باشد.

معین جهرمی در پایان درخواست کرد: دستگاه های متولی به خصوص سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت های لازم را از ما داشته باشند تا بتوانیم خیلی سریع نمونه صنعتی این دستگاه را به تولید برسانیم و بتوانیم در مرحله اول پایگاه های اورژانس در استان و در مرحله دوم تمامی پایگاه های اورژانس کشور را با این وسیله مجهز کنیم .

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/

نظر شما