شناسهٔ خبر: 44271391 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: هم‌عهد با مردم برای خدمت‌رسانی هستیم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدف ما هم‌افزایی با محور به میدان‌آمدن مردم است و ما هم‌عهد با مردم برای خدمت‌رسانی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد قمی در نشست هم افزایی مجموعه های فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه با اعلام این مطلب گفت: تسهیل و پشتیبانی گروه های جهادی یکی از ضرورت های این موضوع است و دستگاه ها به تناسب مسئولیت خود در محورهای ۱۰ گانه هر نوع فعالیت ممکن را با نهادهای انقلابی و جهادی به منظور ایجاد مواسات و همدلی هماهنگ کنند.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ۲ سال پیش از حاج قاسم سلیمانی شنیدم که می گفت مهمترین مساله کشور عدم حضور مردم در عرصه های مختلف است و هر جا که مردم میدان دار بودند پیروزی های بزرگی به دست آوردیم و هر جا که مردم حضور نداشتند عقب نشینی کردیم.

وی افزود: وقتی بحرانها دائمی شود نمی توان دولت را مسئول دانست. در واقع نظام دیوانسالاری اصل مساله است که باعث شده مشکلات حل نشود.
وی افزود: قرار بود نهادهای انقلابی برای حل مشکلات و به عنوان یک فرهنگ جدید تاسیس شوند و دستگاه های دولتی از این نهادها الگو بگیرند ولی دیدیم که این نهادها از دستگاه ها الگو گرفتند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به مرور زمان از خاصیت مردمی بودن نهادها کم کردیم و دولت را بیش از اندازه بزرگ کردیم بگونه ای که برای اداره دولت هزینه های سنگینی را می پردازیم و لذا دولت در حوزه های مختلف کار ایجابی نمی کند.
وی جلسه هم افزایی دستگاه ها را در سازمان تبلیغات اسلامی به فال نیک گرفت و گفت: این هم افزایی باعث تقویت فرهنگ نهادسازی انقلابی می شود و باید این نهادها از نظر کمی و کیفی گسترش یابند.

گزارشی از عملکرد قرارگاه شهید سلیمانی
سید احمد عبودتیان مسئول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا نیز با ارائه گزارشی از عملکرد گروه های جهادی گفت: موج جدید حضور جوانان برای خدمتگزاری و مواسات پس از تاکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و شاهد حضور شبکه های مردمی و نهادهای انقلابی هستیم.
وی افزود: این قرارگاه از ۱۳ آبان به پیشنهاد حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و با لبیک شبکه ها و نهادهای انقلابی آغاز شد و تا سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.
عبودتیان از ضرورت ایجاد یک قرارگاه مشترک برای ساماندهی فعالیت های جهادی در راستای ایجاد همدلی و مواسات به منظور کمک به آسیب دیدگان از کرونا سخن گفت و افزود: در بسیاری از استانها و شهرستانها ستادهای مردمی در این زمینه شکل گرفته است.
وی افزود: گام اول استفاده از تجربیاتی بود که در موج های اول و دوم بوجود آمد و این قرارگاه در ۱۰ محور همچون آموزش همگانی، حوزه اشتغال، مسائل فرهنگی، کودک و نوجوان، مطالبه گری، روایت جهاد، جریان مدافعان سلامت و مواسات و همدلی ساماندهی شده است.
در این جلسه نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، نماینده ولی فقیه در دانشگاهها، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و هلال احمر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه هنری، کمیته امداد، حوزه علمیه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست حضور داشتند که برخی به صورت مجازی شرکت کردند.

نظر شما