شناسهٔ خبر: 44271218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی به پنج هزار گرفتار در آبگرفتگی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به پنج هزار نفر آسیب دیده از آبگرفتگی در سه روز گذشته نقاط مختلف خوزستان توسط امدادگران هلال احمر انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

دکتر علی خدادادی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اثر بارش باران در چند روز گذشته بیشتر مناطق خوزستان دچار آبگرفتگی شد بیان کرد: با تلاش ۲۴۵ امدادگر و نجاتگر داوطلب جمعیت هلال احمر استان، در سه روز گذشته به آسیب دیدگان آبگرفتگی در استان امدادرسانی شد.

وی گفت: با توجه به شدت آبگرفتگی در شهرستان بندر ماهشهر چهار مرکز اسکان در این شهرستان برپا شد که تاکنون ۵۵۲ نفر در این مراکز اسکان داده شدند و تلاش شده تا تمامی پروتکل های بهداشتی در این مراکز رعایت شود.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه امدادرسانی در ۱۵ شهرستان دچار آبگرفتگی خوزستان در حال انجام است ادامه داد: امدادگران هلال احمر در این مناطق با ارایه خدمات امدادی همچون رهاسازی خودروهای گرفتار شده در مناطق آبگرفته، به کارگیری پمپ‌های لجن کش و دفع آبهای سطحی برای تخلیه آب وارد شده به منازل مسکونی و توزیع اقلام اولیه مورد نیاز، بسته‌های غذایی و بسته‌های بهداشتی به مردم کمک می‌کنند.

سامانه بارشی در سطح قرمز از روز پنجشنبه هفته گذشته وارد خوزستان شد و تا روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال بود.

بر اثر شدت بارش باران در چند روز اخیر بسیاری از مناق استان دچار آبگرفتگی شدند و زندگی روزمره مردم دچار اختلال شد.

ادارات و بانک‌های روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در چهار شهرستان خوزستان که با شدت آبگرفتگی روبه رو بودند تعطیل شدند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری یک سامانه بارشی جدید در استان فعال خواهد شد.

نظر شما