شناسهٔ خبر: 44271193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فلسطین: جامعه جهانی اسرائیل را وادار به پیروی از قوانین کند

تهران-ایرنا- ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین روز سه‌شنبه با تاکید بر ضرورت مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی در نابودی هویت فلسطینیان، از جامعه جهانی خواست که این رژیم را وادار به پیروی از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های آن کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)،‌ المالکی در مراسم مجازی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد (اسکوا) از همه کشورهای جهان خواست که فلسطین را به رسمیت بشناسند و از صلحی که با تشکیل دو کشور مستقل طبق قوانین بین‌المللی ایجاد می‌شود،‌ حمایت کنند.

وی در این مراسم به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین برگزار شد، افزود:‌ همبستگی واقعی از حق در برابر باطل دفاع می‌کند و عدالت بر استعمار و صلح بر اشغالگری پیروز می‌شود. 

المالکی بر ضرورت مقابله با تلاش‌های مقامات اشغالگر برای نابودی هویت فلسطین از طریق ارتکاب جنایت‌ها و سیاست‌های هدفمند و دامنه‌دار از جمله مهاجرت اجباری، قتل و شکنجه تاکید کرد.

این مقام فلسطینی تاکید کرد که ایستادگی در کنار مردم فلسطین و همسبتگی با آن در راه آزادی‌اش،‌ به معنای ایستادگی در مسیر درست تاریخ است.

المالکی گفت: تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای نابودی مسئله فلسطین در حال انجام است. اسرائیل با ادامه اشغالگری و نادیده گرفتن قوانین ‌المللی و حقوق مردم فلسطین به اقداماتش علیه فلسطین ادامه می‌دهد. طرح‌های این رژیم برای سیطره بر اراضی فلسطین و شتاب در ساخت و سازهای غیرقانونی و انجام اقدامات خطرناک در شهر قدس و اطرافش از نمونه تلاش‌های اسرائیل برای مقابله با فلسطینی‌هاست.

وزیر خارجه فلسطین از جامعه جهانی خواست که اسرائیل را وادار به پیروی از قوانین بین‌المللی و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتخت قدس و بازگشت آوارگان و ازادی فوری همه اسیران دربند کند.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم طی چند روز اخیر به اردن و مصر سفر کرد و با مقام‌های ارشد این دو کشور درباره احیای مذاکرات سازش گفت‌وگو کرد.

با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا،‌ فلسطین به روند صلح امیدوارتر شده و تحرکات خود را برای نشستن پای میز مذاکره و گرفتن حقوق فلسطینی‌ها افزایش داده است.

نظر شما