شناسهٔ خبر: 44271101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ملایر: بخشداران بازوی توانمند اجرای محدودیت‌های کرونایی هستند

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: روند اجرای محدودیت‌های جدید کرونا در این شهرستان مطلوب است و بخشداران، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراها با تلاشی شبانه روزی بازوانی توانمند در اجرا و اثرگذاری بهینه این محدودیت‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قدرت الله ولدی روز سه‌شنبه در بازدید از واحدهای صنفی و روند اجرای محدودیت‌های جدید در بخش زند ملایر اظهار داشت: هفته جاری بازدیدهای میدانی از سه بخش جوکار، سامن و زند ملایر انجام شد که روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش‌های تابعه رضایت‌بخش است.

وی افزود: بخشداران، شهرداران تابعه، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار پلیس راهور، نیروی انتظامی، بسیج و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان همراهی و همکاری خوبی برای اجرای محدودیت‌های جدید و مقابله با ویروس کرونا داشتند که قابل تقدیر است.

فرماندار ویژه ملایر ضمن قدردانی از همراهی مردم شهرها و روستاهای ملایر به‌ویژه اصناف و کسبه تاکید کرد: برای خروج از شرایط قرمز و رسیدن به وضعیت آرام و سفید، همچنان نیاز به همراهی مردم و حمایت آنها از کادر درمان داریم.

ولدی اعمال محدودیت‌های جدید را در کاهش ورودی بیمارستان‌ها و روند کاهشی بیماران بستری اثرگذار دانست و گفت: از زمان اعمال محدودیت‌ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حدود ۹۹ درصد مردم و واحدهای صنفی این شهرستان همراهی لازم را در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی داشتند.

وی همکاری تنگاتنگ و مستمر دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای ملایر را در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ارایه تذکرهای به موقع در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزار نکردن مراسم‌های عروسی و عزا و اجرای محدودیت‌های جدید، وضعیت در سطح بخش‌ها، روستاها و شهرهای تابعه ملایر رضایت‌بخش است.

معاون استاندار همدان با اشاره به آغاز طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ تاکید کرد: شیوه اجرایی این طرح محله و خانواده محور است و تکلیف بخش‌های تابعه ملایر نیز همانند شهر مشخص شده است.

ولدی ادامه داد: در سطح بخش‌ها بخشداران به عنوان فرمانده قرارگاه فرعی بخش و با عضویت شهرداران و دیگر نهادها همچون هلال احمر هستند و تمامی امکانات و ظرفیت‌ها باید به کمک اجرای این طرح بیاید.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح غربالگری خانه محور شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد کاهش چشمگیر ابتلای بیماران و به صفر رسیدن میزان بستری بیماران مبتلا به کووید19 در سطح بیمارستان‌های این شهر باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۱ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۳۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۷۵ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

 سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۷۷ هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۳۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. 

نظر شما