شناسهٔ خبر: 44270619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار البرز:

البرز در زمینه سرانه بهداشت و درمان، ضعیف است/ ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان سید الشهدا در کرج

استاندار البرز با عنوان اینکه استان در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است، گفت: بیمارستان سید الشهدا در کرج با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، یکی از بهترین بیمارستان های کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از البرز، شهبازی در بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سید الشهدا در کرج که امروز  سه‌شنبه صورت گرفت، اظهار داشت: استان البرز ملقب به ایران کوچک به‌رغم تراکم بالای جمعیت و رشد سریع مهاجرت در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون توجه ویژه ای به این امر داشته و تحت عنوان نظام تحول سلامت، طی این مدت بیش از هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه شده است.

شهبازی گفت: در سال 95 نیز در سفر رییس جمهور به البرز مجموعه ای از درخواست ها و مطالبات مردمی در زمینه ارتقا استان البرز و افزایش سرانه های استان مطرح شد که ساخت و تکمیل چند بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اولین بیمارستان فردیس با اهتمام ویژه ای در حال تکمیل است و انتظار می رود تا پایان سال به بهره برداری برسد چراکه اعتبارات دولتی برای این امر تخصیص یافته است.

استاندار البرز گفت: دیگر بیمارستانی که در دستور کار قرار گرفت، بیمارستان سیدالشهدا در کرج بود که در زیربنایی 24 هزار متری در حال پیشرفت است.

وی افزود: اکنون وزارت راه و شهرسازی درصدد است که  اتمام این پروژه را سرعت بخشد از این رو درخواست تسریع در این اقدام را با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح می کنیم.

شهبازی گفت: این بیمارستان با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، یکی از بهترین بیمارستان های کشور خواهد شد.

وی افزود: تنها بیمارستان یون درمانی خاورمیانه نیز در البرز در حال تکمیل است که با این روند پیش بینی می شود تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار البرز عنوان کرد: در طالقان نیز طی رایزنی با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزیر بهداشت، ساخت یک بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: برای شهر متراکم و پرجمعیت کمالشهر نیز یک بیمارستان در سفرئیس جمهور پیش بینی شد که از دانشگاه علوم پزشکی البرز انتظار می رود پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشد.

 

نظر شما