شناسهٔ خبر: 44269876 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چرا نوبخت مخالف اعلام اخبار خودکشی در مترو است؟

مهر

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با انتقاد از اعلام اخبار خودکشی در مترو از سوی رئیس اورژانس تهران گفت: اعلام این اخبار منجر به افزایش آمار خودکشی ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران، با گلایه از اعلام اخبار خودکشی متروی تهران از سوی رئیس اورژانس تهران گفت: اعلام اخبار خودکشی نه تنها باعث برهم خوردن روحیه جامعه می‌شود که آمار خودکشی‌ها همواره پس از اعلام این اخبار، افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

روایتی از مأمور رزمی‌کار پلیس امر به معروف در مترو

وی با اشاره به اینکه اعلام خبر خودکشی به اورژانس از سوی مسئولان مترو براساس وظیفه ذاتی و به منظور جلب کمک از سوی این دستگاه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اینکه رئیس اورژانس به جای کمک به حل این مساله، اقدام به مصاحبه می‌کند جای سوال دارد، چرا وی تمایلی به اعلام سایر خودکشی‌ها و یا اعلام تصادفات رانندگی ندارد و تنها مساله خودکشی در مترو مورد توجه ایشان قرار گرفته است.

نوبخت با بیان اینکه این معضل به خودی خود برای پرسنل مترو، شهروندان حاضر و راهور قطار مترو دردناک است و اثرات روحی بدی بر روی آنها دارد، گفت: اعلام عمومی این اتفاق هیچ کمکی به حل آن نمی‌کند و اگر مؤثر بود من خودم در این زمینه مصاحبه می‌کردم.

بیشتر بخوانید:

خودکشی مرد ۴۵ ساله در مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: بارها از طریق گفت و گو و نامه خواستار پایان دادن به این سبک خبررسانی از سوی وی شده‌ام.

وی در خصوص استقرار واحدهای اورژانس تهران در ایستگاههای مترو برای رسیدگی به موقع به حوادث گفت: در هر کدام از ایستگاه‌هایی که امکان استقرار نیروهای اورژانس بوده است این اتفاق افتاده است اما استقرار اورژانس نیازمند تأمین استانداردهایی است که تنها در چند ایستگاه از جمله ایستگاه امام خمینی و صادقیه که امکان پارک خودروی اورژانس را داشتند فراهم شده است.

نوبخت افزود: با توجه به اینکه ایستگاههای مترو زیرزمینی هستند و ساعت کار مترو محدود است برای توسعه این واحدها با محدودیت‌هایی مواجهیم.

نظر شما