شناسهٔ خبر: 44268667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۶ درصدی حجم آب مخزن سد یامچی اردبیل

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم آب مخزن سد یامچی به دنبال بارش‌های اخیر در استان ۶ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بازدید از سد یامچی با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار برای شهرستان‌های اردبیل و سرعین و مصارف کشاورزی شبکه آبیاری یامچی در فصول بهار و تابستان سال آتی، بر مدیریت بهینه مخزن سد یامچی و ذخیره سازی حداکثری آب در این سد در ماه‌های آتی و آبگیری مناسب مخزن سد یامچی تاکید کرد.

او تامین آب شرب مطمئن و پایدار برای مردم استان اردبیل را از جمله وظایف اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد و از تلاش کارکنان سد یامچی در انجام این مهم در سال آبی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ تشکر کرد و خواستار ادامه این فعالیت‌ها و تلاش‌ها و ارتقای آن‌ها در سال آبی جاری شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در ادامه از عموم شهروندان درخواست کرد تا با صرفه جویی و مصرف بهینه آب، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل را در خدمات رسانی بهتر و مناسب‌تر به مردم یاری کنند.

هادی حبیب زاده، رئیس اداره بهره برداری و نگهداری از سد مخزنی یامچی اردبیل نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت منابع و مصارف آب سد یامچی و اقدامات برای حداکثر ذخیره سازی آب در مخزن سد یامچی و برنامه آتی منابع و مصارف آب این سد در سال آبی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ارائه کرد.

او تصریح کرد: با افزایش بارش‌ها در سطح حوضه آبریز سد مخزنی یامچی در آذرماه امسال، به تبع آن ورودی آب به مخزن این سد نیز افزایش یافته و خوشبختانه شاهد افزایش ۶ درصدی در ذخیره آب سد یامچی نسبت به دو هفته پیش هستیم و در حال حاضر ذخیره آب سد یامچی حدود ۱۵ میلیون متر مکعب می‌باشد و انتظار می‌رود با ادامه روند مناسب بارش‌های اخیر، حجم آب در مخزن سد یامچی نیز در روز‌های آتی افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

نظر شما