شناسهٔ خبر: 44268053 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

برنده و بازنده‌ها چه کسانی هستند: امیر قلعه‌نویی یا مربیان جوان؟

حضور مربیان جوان در رقابت های لیگ برتر باعث شده تا بازی‌های این فصل، جذابیت بیشتری پیدا کند و مربیان باتجربه هم می‌کوشند تا مقابل این جوان ها نتیجه بگیرند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ بازی‌های دیروز لیگ برتر را تماشا کردیم و امروز چند دیدار دیگر هم برگزار می‌شود. یک نگاه گذرا به مسابقات فوتبال در این فصل نشان می‌دهد لیگ، وارد یک شرایط تازه شده است.

منهای پرسپولیس و استقلال که قدرت‌های سنتی فوتبال ایران هستند، این روزها سپاهان با محرم نویدکیا، فولاد خوزستان با جواد نکونام و یکی، دو تیم شهرستانی دیگر میخواهند در کورس رقابت باقی بمانند.

نکته قابل توجه اما جوانگرایی بی‌اندازه در بخش مربیگری لیگ است که ما سالهاست منتظرش بودیم. اگر یحیی گل‌محمدی و محمود فکری را مربیان نسبتا باتجربه (و در عین حال جوانم) قلمداد که چند سالی است در این عرصه فعالیت می‌کنند، می‌رسیم به محرم نویدکیا و جواد نکونام که هر کدام می‌خواهند مقابل تیم های تهرانی و مربیان باتجربه قد علم کنند.

مقابل این همه مربی جوان، مهدی رحمتی را می‌بینیم در شهر خودرو، رسول خطیبی در آلومینیوم اراک و حتی سرمربی جوان ماشین سازی که برای نتیجه گیری در لیگ تلاش می‌کنند و البته معلوم نیست کوشش‌های آنها چقدر به ثمر بنشیند. تعدادی از این مربیان که تا چندی پیش بازی هم می‌کردند و از راه دور به مربیگری می‌نگریستند حالا بیشتر از هر زمان دیگری درک می‌کنند کار در این لیگ چقدر سخت و فرسایشی است؛ چرا که آنها امروز مسئولیت بیشتری دارند و در تیم‌های خود نه در قواره یک بازیکن یا کاپیتان که باید در قامت یک پدر نیز ظاهر شوند.

علیرضا منصوریان هنوز با ماجراجویی های فعلا کم ثمر در لیگ سر می‌کند و مشخص نیست او چه سرنوشتی در تراکتور خواهد داشت اما همان طور که می‌بیند جذابیت‌های این لیگ که ناچارا بدون تماشاگر برگزار می‌شود کم نیست.

مقابل تمام مربیانی که از آنها نام بردیم، یک مربی باتجربه که سالهاست در لیگ برتر تیمداری می‌کند، تصمیمش را گرفته که با گل گهر سیرجان، کاملا متفاوت ظاهر شود. امیر قلعه‌نویی جزو معدود مربیان نسل گذشته است که همچنان در لیگ حضور دارد و هر بار هم می‌کوشد تیمش را در صدر جدول نگه دارد. قلعه‌نویی که این بار نه به استقلال رفت و نه پیشتر پرونده حضورش در تیم ملی ایران به ثمر نشست، از سپاهان رفت تا با یک تیم شهرستانی دیگر که کمتر کسی از آن توقع قهرمانی در لیگ دارد، یک ماجراجویی تازه را آغاز کند.

لیگ برتر به همین دلیل به محل برخوردها و جذابیت‌های آشکاری تبدیل شده که هر هفته یک سورپرایز دارد و این لیگ هر چقدر به نیمه های راه در نیم فصل نزدیک شود، از چهره تیم‌هایی که قرار است در این فصل جام بگیرند رونمایی خواهد کرد.

نظر شما