شناسهٔ خبر: 44263806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

«جهان شهر» منتشر شد

اولین شماره دوماهنامه چندرسانه‌ای «جهان شهر» که به رویدادها و تجارب مدیریت شهری در دنیا می‌پردازد، منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دوماهنامه چندرسانه‌ای «جهان شهر» وابسته به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به مدیرمسئولی غلامحسین محمدی و سردبیری زهیر صباغ‌پور داریان منتشر شده و در اولین شماره خود به تجارب شهری برای تسهیل زندگی مستقل نابینایان، بررسی ساختار و تشکیلات مدیریت شهری وین، اقدامات جهانی مدیریت شهری برای مبارزه با کرونا، اهمیت سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی و بافت فرسوده برای کسب درآمد پایدار شهری و ... پرداخته است.

در بخش مدیریت شهری علیه کرونا، به تجربه‌هایی نظیر اقدامات نیکوکارانه مدیریت شهری در ترکیه، احیای مشاغل فرهنگی و خلاقانه در برلین و آمستردام در دوران کرونا، بررسی موفقیت‌های نیوزلند در کنترل کرونا با مطالعه موردی مدیریت کووید19 در اوکلند و ویلنگتون و تجربه نیو ساوت ولز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره شده است.

نتایج مطالعات انجام شده درباره کسب درآمد پایدار شهری از طریق سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی در شهرهای کشور هلند و همچنین شهرهای پاریس، آمستردام و لندن، از بخش‌های جذاب اولین شماره «جهان شهر» به شمار می‌رود.

فصل پایانی این نشریه چندرسانه‌ای که با عنوان گشتی در شهرداری‌های جهان ارائه شده، به بررسی چارچوب‌های اداری و ساختار شهری وین، کیفیت زندگی، حمل و نقل، محیط زیست، شاخص‌های رفاهی و عمومی، شاخص‌های اجتماعی و ... در وین پرداخته است.

اولین شماره جهان شهر را با کلیک بر روی اینجا بخوانید.  

برچسب‌ها:

نظر شما