شناسهٔ خبر: 44263772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیست و دومین کنگره ملی دفاع مقدس ویژه هنرمندان در همدان برگزار می‌شود

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری کنگره ملی دفاع مقدس ویژه هنرمندان و شاعران در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد برخوردار مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس صحنه جدیدی را در تاریخ سراسر رشادت ملت همیشه پیروز ایران گشود و به تبع آن بخش عظیمی از شعر و ادب ما را نیز تحت تأثیر قرار داد که اوج افتخار مردم ما است.

او با بیان اینکه شعر پایداری با مضامین خود در بطن جامعه رسوخ کرده است، افزود: ترسیمی از الگو و اسوه‌های ممتاز رزمندگان در دوران دفاع مقدس را که آمیخته با فرهنگ عاشورایی و باور‌های دینی مردم است موجب آفرینش آثاری بدیع در ادبیات پایداری شده و مفاهیم ارزشمند، باورمند و دفاع از حقانیت را در خود جای داده است که این اشعار حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، بیست و دومین کنگره ملی دفاع مقدس را به صورت کشوری برگزار می‌کند.

اوگفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت شرکت در این رویداد ملی اقدام به برگزاری این کنگره به صورت استانی کرده و از هنرمندان و شاعران دعوت می‌شود با موضوعات و محور‌های اعلام شده آثار خود را به دبیرخانه استانی تا پایان آذرماه ارسال کنند و آثار برگزیده برای شرکت در این رویداد ملی به سازمان ارسال خواهد شد.

برخوردار در خصوص بخش‌های محتوایی این کنگره ملی، ابراز داشت: محور‌های این کنگره شامل نقش دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)، دفاع مقدس و جنگ نرم، نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و حوزه‌هایی از قبیل شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و... است.

او در خصوص تبصره این کنگره بیان کرد: شعر‌های کنگره یا جشنواره منطقه‌ای می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی در حوزه‌های مختلف صنعت شعر سروده شود که اشعار بومی باید با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: موضوع اصلی شعر‌های ارسالی در بخش‌های نقش دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی انقلاب)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (لبنان، بوسنی، یمن، سوریه و...)، دفاع مقدس و جنگ نرم، مدافعان سلامت، دفاع‌مقدس و حوزه‌هایی از قبیل شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و... است.

او در خصوص بخش جانبی جشنواره بیان کرد: توجه به رویداد‌ها و شخصیت‌های شاخص استان، استفاده از فرهنگ عامه و گویش‌های محلی در خلق آثار از بخش‌های جانبی این کنگره است.

برخوردار همچنین در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق رایانه‌بر (ایمیل) honar.۱۳۹۵@yahoo.com یا از طریق صندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال کنند.

او ادامه داد: مشخصات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) نیز باید به همراه اشعار ارسالی در انتهای اشعار درج شده باشد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: اشعار ارسالی باید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک در مناطق و استان‌ها و یا نشریه و سایت‌های معمول پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر نشده باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما