شناسهٔ خبر: 44263706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بیش از 19 هزار شغل در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ایجاد شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: 19 هزار و 431 فرصت شغلی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در مناطق زلزله زده این استان ایجاد شد.
به گزارش روابطعمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی با بیان اینکهصد درصد اعتبار اختصاصی برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده کرمانشاه جذب شدهاست، افزود: 600 میلیارد تومان برای این میزان اشتغال به 17 هزار و 380 طرح اشتغال‌زاپرداخت شده است.
وی اظهارکرد: این میزان تسهیلات ارزان قیمت به 10 شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه در سال 96از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت 4 بانک و موسسه عامل اختصاص یافت.
عزیزی گفت:با وقوع زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان ماه 96 و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل نمایید و با پیشنهاد وپیگیری های استاندار کرمانشاه و موافقت هیات دولت، شورای عالی اشتغال، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت این اعتبار به کرمانشاهاختصاص یافت.
وی ادامه داد: طبق «سند جامعاشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال 98 باید سه درصد،در سال 99، 2 درصد و در سال 1400یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدینرخ بیکاری در سال گذشته محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایانامسال و سال آینده باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

نظر شما