شناسهٔ خبر: 44263529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل محیط زیست یزد مطرح کرد؛

قرق‌های اختصاصی یزد میزبان ۲۰ هزار گردشگر خارجی

مدیر کل محیط زیست استان یزد، توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری با حضور ۲۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته را از دستاوردهای محیط زیست این استان در حوزه قرق‌های اختصاصی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "نیره پورملائی"مدیر کل محیط زیست استان یزد توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حوزه بین‌المللی با ورود ۲۰ هزار گردشگر خارجی به قرق‌ها را از اقدامات موثر در این بخش دانست و گفت: رونق اکوتوریسم در استان و ارزآوری پایدار بدون آسیب رساندن به منابع فیزیکی و زیستی و همچنین شناسایی زیستگاه‌های آزاد و مستعد استان برای واگذاری قرق‌های اختصاصی جدید از مهمترین اقدامات انجام شده و دستاوردهای این اداره کل پیرامون قرق های اختصاصی طی یکسال گذشته بوده است.

وی با استناد به آمارهای مربوطه، تصریح کرد: براساس آمارها با واگذاری قرق‌های اختصاصی به جوامع محلی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست، میزان رشد جمعیت حیات وحش افزایش یافته و این اتفاق، گامی در جهت حفظ گونه‌های جانوری به منظور توسعه پایدار است.

وی با اشاره به انجام پایش دوره‌ای قرق‌های اختصاصی و تنظیم گزارشات کارشناسی و سرشماری بهاره و پاییزه قرق‌ها، اظهار کرد: این اقدام به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت وحوش منطقه و نظارت بر روند انجام مطالعه ظرفیت برد تغذیه‌ای قرق‌های اختصاصی انجام شده است.

پورملائی در پایان با بیان این که یزد استانی پهناور و دارای ۱۵ منطقه تحت مدیریت محیط زیست است، گفت: یزد، اولین استانی است که از توان بخش خصوصی در قرق اختصاصی استفاده کرد و تجربه موفقی در خصوص قرق‌های اختصاصی را در کشور دارد به طوری که هم‌اکنون ۱.۸ درصد خاک استان یزد توسط بخش خصوصی در قالب قرق‌های اختصاصی با نظارت محیط زیست مورد حفاظت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما