شناسهٔ خبر: 44262934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاوروف: روسیه فقط در شرایط احترام متقابل با آمریکا همکاری می‌کند

مسکو - ایرنا -سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه گفت که روسیه صرفا و فقط در شرایط برابر و احترام متقابل و صادقانه با دولت جدید آمریکا همکاری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در سخنانی که در شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه منتشر شد به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: دولت روسیه هر تصمیم مردم آمریکا را می پذیرد و با هر دولتی که در واشنگتن بر سر قدرت آید همکاری می کند.  

وی افزود: البته بدیهی است که همکاری دو کشور براساس اصول احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر خواهد بود.  

وزیر خارجه روسیه در واکنش به این سوال که روی کار آمدن دولت جو بایدن چه تاثیری بر وضع جهان خواهد گذاشت، اظهار کرد: روسیه برای هر شکل وضعیتی آمادگی دارد اما صحبت کردن در مورد پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدون آنکه منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات بمانیم، کار زودهنگام است.

انتخاب ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز ۱۳ آبان برگزار شد و جو بایدن دموکرات موفق شد با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را به دست آورد.

روابط روسیه و آمریکا در دوره حکومت ترامپ پرتنش بود و هر چند که چند بار رئیس جمهوری آمریکا خواستار توسعه همکاری های مسکو و واشنگتن شده بود اما در این دوره تعداد بسته های تحریمی آمریکا در مورد روسیه از ۹۰ بسته گذشت و واشنگتن همچنان برای اعمال تحریم های جدید در مورد مسکو آماده می شود.  

نظر شما