شناسهٔ خبر: 44262564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمربی تیم والیبال فولاد نیشابور:

هدف فولاد نیشابور صعود به لیگ برتر والیبال است

مصطفی صارمی نیا

سرمربی تیم والیبال فولاد نیشابور گفت: هدف اصلی فولاد در لیگ دسته یک سال جاری، صعود به لیگ برتر است.

صاحب‌خبر -

علی نقدی، سرمربی تیم والیبال فولاد نیشابور در برنامه لایو اینستاگرام، در خصوص شرایط برگزاری مسابقات لیگ دسته یک والیبال کشور اظهار کرد: مسابقات لیگ‌های والیبال کشور در این فصل به دلیل ویروس کرونا به صورت متمرکز برگزار شد و همین موضوع باعث شد شرایط تیم‌ها سخت و متفاوت شود.

وی با اشاره به مرحله نخست دور رفت لیگ دسته یک والیبال کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد، اضافه کرد: در لیگ دسته یک، بازیکنان و تیم‌ها ناشناخته هستند و مربیان جوان انگیزه زیادی دارند. سطح بازی‌های لیگ دسته یک تفاوت چندانی با مسابقات لیگ برتر ندارد اما کیفیت مسابقات دسته یک با لیگ برتر قابل مقایسه نیست. در لیگ دسته یک به دلیل نزدیک بودن شرایط تیم‌ها به یکدیگر، نمی‌توان تیم‌ها را از قبل برنده و یا بازنده دانست.

سرمربی تیم فولاد نیشابور در خصوص مهم‌ترین رقبای خود در لیگ دسته یک والیبال کشور خاطرنشان کرد: تیم‌های خوب زیادی در لیگ دسته یک داریم. در مرحله نخست دور رفت لیگ دسته یک چهار بازی انجام دادیم، اما به دلیل عدم برگزاری بازی تدارکاتی پیش از آغاز مسابقات، کار سخت شد. تیم‌های مس رفسنجان، هوادار و ملوان از گروه الف و پاس گرگان و صنایع اردکان از گروه ب تیم‌های خوبی هستند که می‌توان روی آنان حساب ویژه‌ای باز کرد.

نقدی در خصوص سطح داوری مسابقات در مرحله نخست لیگ دسته یک بیان کرد: رشد داوران در والیبال کمی کند پیش می‌رود. در لیگ دسته یک از داوران جوان استفاده می‌شود که نیاز به حمایت دارند تا داوران جوان خوبی به والیبال ایران اضافه شود. اگر اشتباهاتی هم از سوی آنان صورت می‌گیرد، قطعا سهوی است.

وی در خصوص برنامه تیمش برای دور بعدی مسابقات عنوان کرد: در مرحله نخست دور رفت شناخت کافی از تیم‌ها و نوع بازی آنان نداشتیم. برای دور دوم که احتمالا در تهران برگزار شود، فیلم بازی تمام تیم‌ها را در اختیار داریم و روی نقاط قوت و ضعف رقبا، برنامه‌ریزی و تمرین کرده‌ایم.

سرمربی تیم فولاد نیشابور در خصوص شرایط روحی تیمش افزود: از گروه فولاد نیشابور تشکر می‌کنم که تمام امکانات و تجهیزات لازم را در جریان بازی‌ها در اختیارمان قرار دادند. بخشی از قرارداد بازیکنان نیز پرداخت شده و بدون هیچ مشکلی با تمام قوا برای چهار دیدار باقی مانده دور رفت آماده می‌شویم.

نقدی در مورد ترکیب نهایی تیمش تصریح کرد: معمولا در والیبال ترکیب نهایی تیم از قبل مشخص نیست. ۱۴ بازیکن جنگ‌جو در اختیار داریم. تیم کاملی داریم که بازیکنان در هر مسابقه تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام می‌دهند. تیم فولاد معطوف به ۶ نفر نیست و از ۱۰ تا ۱۲ بازیکن برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازی‌های آسان‌تر از جوانان تیمش استفاده خواهدکرد یا خیر، گفت: در چهار بازی نخست دور رفت نتوانستیم ریسک کنیم، اما باز هم از ۱۰ تا ۱۲ بازیکن استفاده کردیم. با توجه به متمرکز برگزار شدن بازی‌ها باید از بازیکنان جایگزین نیز استفاده کنیم. بازیکنان بومی عملکرد خوبی داشتند و قطعا در دور برگشت عملکرد بهتری خواهند داشت.

سرمربی تیم فولاد نیشابور ادامه داد: همچنان در دو پست کمبود بازیکن داریم که باید در ادامه مسابقات نسبت به جذب بازیکنان مورد نظرمان اقدام کنیم تا به هدف دست یابیم. هدف اصلی فولاد صعود به لیگ برتر است. پتانسیل و لیاقت صعود به لیگ برتر در تیم فولاد به خوبی دیده می‌شود.

نقدی در خصوص استفاده از بازیکنان بومی در تیمش اظهار کرد: استفاده از بازیکنان بومی و غیربومی برای تیمی که هدفش قهرمانی و صعود به لیگ برتر است، تفاوت چندانی ندارد. استفاده از بازیکنان بومی به پروسه خاصی نیاز دارد که حداقل سه تا پنج سال زمان می‌برد، اما وقتی باشگاه فولاد نیشابور به دنبال این است که در یک فصل به هدفش دست یابد، مجبوریم به صورت تلفیقی از بازیکنان بومی و غیربومی در کنار یکدیگر استفاده کنیم. اگر تیم نتیجه نگیرد، دیگر کسی از چیدمان بازیکنان و نحوه استفاده از بازیکنان جوان، حرفی نمی‌زند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما