شناسهٔ خبر: 44262058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تغییر شبکه‌های تلویزیونی با تنظیم مجدد

یافتن شبکه‌های جدید صدا و سیما نیاز به تنظیم مجدد دارد.

صاحب‌خبر -

کمانی مدیر فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام صدا و سیمای استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به تغییرات اعمال شده در فرستنده‌های دیجیتال صدا وسیما گفت: برای دریافت این شبکه‌ها نیازی به تغییر فرستنده و یا تلویزیون ندارد و برای یافتن شبکه‌های جدید تنظیم مجدد کافی است.

کمانی افزود: با توجه به اضافه شدن ۱۲ شبکه HD در کل کشور و مخصوصا مراکز شهر‌ها مردم می‌توانند شبکه‌های HD را با کانال ۳۰ و ۲۴ فرستنده‌ها دریافت کنند.

او اضافه کرد: در سایر نقاط استان بسته‌های اول و دوم با فرمت SD دریافت میشود و برای بروز رسانی نیاز به یک جستجوی مجدد دارد.

مدیر فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام صدا وسیمای استان مرکزی بیان کرد: مردم میتوانند در صورت وجود مشکل در فرستنده‌های خود با واحد فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام صدا و سیمای استان مرکزیبه شماره تلفن ۳۳۴۳۲۱۱۹ تماس بگیرند.

برای دریافت کیفیت HD نیاز است که دریافت کننده دیجیتال و تلویزیون این قابلیت را داشته باشند، اما به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا گیرنده‌ها و تلویزیون‌های قدیمی‌تر هم که کیفیت SD دارند شبکه جدید را دریافت کننداما کیفیت همان SD است.

انتهای پیام / ج

نظر شما