شناسهٔ خبر: 44261877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها در ممنوعیت‌های ۲ هفته‌ای آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه با اعلام خبر آغاز ارزیابی عملکردها در طرح ممنوعیت‌های ۲ هفته‌ای تاکید کرد: در پایان این طرح هر شهرستانی که تغییر وضعیت نداده باشد، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ حسین خوش اقبال روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: در مقابل از شهرستان‌های موفق در اجرای طرح محدودیت‌های ۲ هفته ای نیز مورد تشویق قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نیز به طور روزانه رصد می شود، افزود: در روزهای پایانی طرح ممنوعیت ها، از فرمانداران توقع می‌رود که تلاش بیشتری برای تغییر وضعیت شهرستان‌ها داشته باشند.

کرونا جان ۹ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت ۹ کرمانشاهی دیگر در شبانه روز گذشته در اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا، شمار فوتی‌های استان به هزار و ۲۶۰ نفر رسید

«مهدی محمدی» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و کنگاور هر یک ۲ نفر و در شهرستان‌های سنقروکلیایی و قصرشیرین نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۱۳۵ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۱۴۱ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ در این مدت بستری و ۱۶۷ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۷۲۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

همکاری مردم موجب کاهش بیماران بستری شد

استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه تداوم همدلی‌های ایام کرونا می‌تواند برای توسعه کرمانشاه تحول‌آفرین باشد، گفت: خوشبختانه این همکاری‌ها موجب کاهش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا شده است.

«هوشنگ بازوند» با تقدیر از همراهی گسترده مردم در رعایت پروتکل‌ها و توصیه های بهداشتی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا در حرکتی ارزشمند و تحسین‌برانگیز مشارکت مطلوبی برای اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در هفته دوم داشتند و بازارها و دورهمی‌ها را تعطیل کردند.

وی اظهار داشت: البته باید این روند رعایت کنترل بحران توسط اقشار مختلف مردم حتما باید ادامه یابد، زیرا هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری می‌تواند برای استان و کشور تبعاتی فاجعه آفرین در پی داشته باشد.  

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این همدلی و همراهی گسترده مردم، مسوولان و رسانه‌ها در این ایام برای کنترل بحران کرونا در صورت تعمیم به حوزه مباحث توسعه‌ای می‌تواند بسترساز تحولات عظیم و شگرف باشد.

نظر شما