شناسهٔ خبر: 44261820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قالیباف در پاسخ به تذکر نادران؛

طرح دو فوریتی لغو تحریم‌ها را باید حیثیت کل نظام و مجلس دانست

نماینده مردم تهران گفت: طرح دو فوریتی لغو تحریم‌ها را باید حیثیت کل نظام و مجلس دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز  و در جریان بررسی جزئیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اظهار کرد: طرح دو فوریتی لغو تحریم‌ها را باید  حیثیت کل نظام و مجلس دانست.

وی افزود: باید به  موقع تصمیم‌گیری شود و برای اینکه در زمان مناسب تصمیم بگیریم و طرح را عملیاتی کنیم و همچنین شورای نگهبان نظر خود را در مورد آن ارائه کند پیشنهادی به هیئت رئیسه ارائه شد مبنی بر اینکه اغلب پیشنهادات در مورد مصوبه قبلی کمیسیون امنیت است، بنابراین می‌طلبد روی ماده ۶ طرح متمرکز شویم و اگر رأی استمزاجی از مجلس بگیریم و وارد بررسی ماده ۶ شویم و از جزئیات مواد مابقی عبور کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس  در پاسخ به تذکر این نماینده، اظهار کرد: این طرح دو فوریتی است، باید آئین نامه را رعایت کرد و نمی‌توان خلاف آئین نامه عمل کرد، نمایندگان ۱۳۰ پیشنهاد دادند و ثبت شده است و بررسی آنها حق نمایندگان است.

رئیس مجلس افزود: برخی از نمایندگان گفتند که پیش از شروع جلسه رأی استمزاجی بگیریم، اما بیان کردم که با رأی استمزاجی نمی‌توان حق قانونی نمایندگان را نادیده گرفت؛ در آئین نامه آمده، چون پیشنهادات زیاد است با پیشنهاد رئیس جلسه و رأی نمایندگان موضوع به کمیسیون ارسال و تمامی ۱۳۵ پیشنهاد در کمیسیون بررسی و سپس به صحن ارائه شود.

وی افزود: همچنین می‌توان تمامی مواد طرح را مورد بررسی قرار داد و اینکه از مواد طرح عبور و تنها ماده ۶ را مورد بررسی قرار دهیم خلاف آئین نامه است، بنابراین باید تمام مواد طرح بررسی و پیشنهادات نمایندگان هم مطرح شود. البته نماینده‌ای که پیشنهاد دارد می‌تواند به اختیار خود از پیشنهاد عبور و آن را مطرح نکند.

قالیباف گفت: نمایندگان یا می‌توانند پیشنهادات را مطرح نکنند و یا موافقت کنند که طرح را به کمیسیون ارجاع دهیم، البته برخی نمایندگان حاضر نیستند پیشنهادات خود را پس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما