شناسهٔ خبر: 44261723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پی تصویب طرح سازشکارانه؛

تجمع دانشجویان از شب گذشته تاکنون مقابل مجلس ادامه دارد / درخواست برای لغو نظارت‌های هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس

جمعی از دانشجویان و مردم از شب گذشته تا امروز در محکومیت ترور بزدلانه شهید فخری‌زاده مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار لغو نظارت از تاسیسات هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس اتمی از کشور شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان و مردم از شب گذشته تا امروز در محکومیت ترور بزدلانه شهید فخری‌زاده مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار لغو نظارت از تاسیسات هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس اتمی از کشور شدند.  
 
دانشجویان و فعالین جنبش دانشجویی از شب گذشته تا کنون مقابل مجلس تجمع کرده‌اند

این تحصن به گفته دانشجویان در اعتراض به طرح سازشکارانه‌ایی که قرار بود صبح امروز در مجلس تصویب شود، انجام شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دراین باره گفت: این طرح به زعم ما آغاز دوباره مذاکرات با غربی‌هاست و هیچ ارتباطی با ترور شهید فخری‌زاده ندارد. ️به نظر ما مهلت دوماهه‌ای که در طرح آمده پالسی‌است برای شروع دوباره مذاکرات.

وی گفت: ️باید طرحی در مجلس تصویب شود که به موجب آن بازرسان آژانس به سرعت از کشور اخراج شوند و ایران به سرعت از پروتکل الحاقی خارج شود.
دانشجویان و فعالین جنبش دانشجویی از شب گذشته تا کنون مقابل مجلس تجمع کرده‌اند

در پی این تحصن صبح امروز دانشجویان در مقابل مجلس تجمع "آزمون مجلس" را برگزار کردند و برای لغو تحریم‌ها با محوریت مطالبه توقف فوری پروتکل الحاقی و نیز اخراج جاسوسان آژانس پلاکارد‌های و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: «درخواست از مجلس انقلابی برای لغو فوری بازرسی‌ها»، «جای مدرس‌ها و دیالمه‌ها در مجلس خالی است» و «خروج از NPT خواسته ملت ماست.»
 
 
تجمع دانشجویان از شب گذشته تاکنون مقابل مجلس ادامه دارد / درخواست برای لغو نظارت‌های هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس
 
تجمع دانشجویان از شب گذشته تاکنون مقابل مجلس ادامه دارد / درخواست برای لغو نظارت‌های هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس
 
تجمع دانشجویان از شب گذشته تاکنون مقابل مجلس ادامه دارد / درخواست برای لغو نظارت‌های هسته‌ای و اخراج بازرسان آژانس
 

همچنین «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «هیهات من الذله» و... از شعارهایی بود که در این تجمع از سوی دانشجویان فریاد زده شد.
 
<div id="video-display-embed-code_1220815" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/894098/1220815?width=400&height=300"></script></div>
 
همچنین با فریاد بازرسی بازرسان اتمام باید گردد خواهان لغو بازرسی بازرسان آژانس انرژی هسته ای از مراکز هسته ای کشور شدند.
 

سید محمود نبویان، نماینده مجلس شورای اسلامی در بین دانشجویان تجمع کننده در جلوی مجلس شورای اسلامی  حضور یافت و در اعتراض به شرح اقدام راهبردی برای لغو تحريم‌ها با محوریت مطالبه توقف فوری پروتكل الحاقی و نيز اخراج جاسوسان آژانس گفت:

خواسته ما طبق خواسته قرآن است. باید در برابر ترور و خرابکاری آن‌ها ترور و انفجار انجام شود وگرنه دلیل می‌شویم و این متن صریح قرآن است.


باید منطق‌مان را با یک شخص ببندیم و با بقیه کاری نداریم. ما کاملا پیرو و تابع صحبت‌های مقام معظم رهبری است.

<div id="video-display-embed-code_1220866" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/894098/1220866?width=400&height=300"></script></div>
 
صادق شهبازی نیز در بین دانشجویان تجمع کننده حضور یافت و به سخنرانی پرداخت و گفت در حال حاضر برنامه هسته ای ایران مسئله اصلی است و آنوقت برخی می آیند محاسبه انتخاباتی می کنند مثل مجلس قبل و حرفی نمی‌زنند.
 
<div id="video-display-embed-code_1220884" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/894098/1220884?width=400&height=300"></script></div>
 
در پایان نیز دانشجویان با خواندن بیانیه ای به تجمع خاتمه دادند.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است: 
 
بسم الله المذل الکافرین
"وَ لَن تَرۡضَىٰ عَنکَ ٱلۡیَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡ"

روز شنبه صدایمان را رسا به سمعتان رساندیم، امروز و پس از ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده دیگر وقت تسامح و فرصت دادن به بدعهدان برجامی و همکاری با آژانس جاسوسان انرژی اتمی به سر رسیده است و زمان اقدامی قاطع از جانب مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

اقایان نماینده مجلس یازدهم، دورویی را رها کنید... دو روز قبل در بین دانشجویان سینه سپر می‌کنید که ما حداکثر اقدام را در جواب این ترور انجام می‌دهیم و فردایش خبر می‌آید بنا دارید مجددا به اروپا فرصت بدهید!


سوال ما این است که چگونه شما پس از مشاهده ۷ سال بدعهدی طرف‌های اروپایی هم چنان به آن‌ها مهلت داده اید؟ باورمان نمی‌شود که تمام قدرت مجلس انقلابی برای اقدامی در خور این حادثه تروریستی هم چنین طرح محافظه کارانه‌ای باشد. فرق شما که نام انقلابی را یدک می‌کشید با مجالس قبلی که خوش بینانه با این بدعهدان مسامحه می‌کرد چیست؟

آقایان نماینده مطالبه دیگر ما توقف بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی و اخراج سریع بازرسان آن بود؟ آیا پنج دانشمند هسته‌ای برای عدم اعتماد به این جاسوسان به اصطلاح بازرس کافی نبود؟ این لغزش‌های شماست که سبب می‌شود وزیر امور خارجه کشورمان تنها پس از دو روز از شهادت عزیزمان در مقام دفاع از آژانس و سازمان ملل در آمده و آن‌ها را تبرئه کند! گویا که ما به این سازمان‌ها بدهکار هم شده ایم...

برای ما قابل هضم نیست که پس از گذشت حدود ۴ سال از خروج آمریکا از برجام، و پس از این ترور ناجوانمردانه، نمایندگان مجلس تازه به این فکر افتاده اند که دوماه دیگر به پروتکل الحاقی پایدار بمانند و پس از این همه مدت باز هم تماشاگر ادامه عدم اجرای تعهدات دول اروپایی باشیم.

اقایان نماینده روغن ریخته را نذر امام زاده نکنید... طرحی که شما به عنوان اقدامی در جواب ترور شهید فخری زاده میخواهید تصویب کنید، جواب فعال سازی مکانیزم ماشه بود و حال پس از گذشت دوماه از آن ماجرا و بعد از ترور شهید فخری زاده تازه به فکر مهلتی دوماهه به اروپا برای انجام تعهداتش افتاده اید؟

از سوی دیگر در اظهارنظرات مقامات شاهد این بوده ایم که آژانس با چراغ سبز مسئولین مربوطه نظارت‌های فراپروتکلی نیز دارند، سوال ما این است که مبنای این همه اعتماد دولت جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی که ردپایش در ترور دانشمندان ما و درز اطلاعات آن‌ها به چشم میخورد چیست؟ آیا شان نظارتی مجلس که قانون اساسی به آن تاکید کرده است از بین رفته است یا نمایندگان قدرت اجرای آن را ندارند؟! تا به کی باید به بهانه‌هایی واهی مانند جلب اعتماد آژانس راه‌های جاسوسی را برای آن‌ها باز بگذاریم؟

اقایان نماینده دیگر صبر ما سر آمده و توان تماشای تصمیمات سراسر ترس و محافظه کاری را نداریم. پس از این اتفاق برای ما مسجل است که ادامه اجرای پروتکل الحاقی و تداوم فعالیت جاسوسان آژانس مجوزی برای ترور‌های بعدی می‌باشد لذا هرگونه مهلت دادن به اروپا و ادامه همکاری با بازرسان آژانس مردود و پایمال کردن خون شهدای هسته‌ای به حساب می‌آید.

همان گونه که دو روز قبل گفته ایم تا محقق نشدن سه خواسته اصلی دانشجویان و مردم یعنی خروج فوری و بدون فوت وقت از پروتکل الحاقی، توقف فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و اخراج آن‌ها از کشور و هم چنین لغو تمام بازرسی‌های فراپروتکلی به تجمع خود در برابر مجلس ادامه خواهیم داد.

حال شمایید و خون شهدا... امیدواریم که امروز با لغو مهلت دوماهه به اروپا و تصمیم گیری درباره اخراج بازرسان آژانس اقدامی متناسب با حادثه دردناک و سهمگین ترور دانشمند هسته‌ای و معاون وزیر دفاع شهید محسن فخری زاده انجام داده و راه بهانه گیری را از آن‌هایی که چشم امید به مردار برجام و ملحقاتش بسته اند مسدود کنید؛
 
و السلام علیکم و من اتبع الهدی
 

نظر شما