شناسهٔ خبر: 44261557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

انعقاد قرارداد بیمه اختیاری تامین اجتماعی در فارس غیر حضوری شد

شیراز - مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با این سازمان بیمه‌گر، برای تمام متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به حضور در شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم کشاورز با اشاره به ورود به چهارمین هفته اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار است بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند، گفت: در هفته چهارم طرح ۳۰۷۰ قرار داریم که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: از امروز سه‌شنبه ۱۱ آذر به بعد، متقاضیانی که یکی از این شرایط را داشته باشند یعنی داشتن ۵۰ سال سن و یاکمتر به شرط دارا بودن حداقل یک ماه سابقه بیمه پردازی، دارا بودن کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد و افراد بالای ۵۰ سال سن به شرط داشتن سابقه بیمه پردازی نزد تأمین اجتماعی معادل مازاد ۵۰ سال سن به صورت غیرحضوری می‌توانند انعقاد قرارداد کنند.

کشاورز به چگونگی اجرای این فرآیند الکترونیکی اشاره و بیان کرد: در ابتدا متقاضیان با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir مراحل ثبت نام خود را طی می‌کنند سپس با انتخاب منوی بیمه شدگان وارد قسمت ادامه بیمه به طور اختیاری خواهند شد و پس از احراز شرایط سیستمی می‌توانند حق بیمه خود را پرداخت و با دارا بودن شرایط از تعهدات حمایتی سازمان بهره مند شوند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۱ هزار نفر بیمه شده اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که با استفاده از خدمات غیرحضوری برای پرداخت حق بیمه مربوطه و یا انعقاد قرارداد جدید نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: با توجه به شیوع بیش از حد کرونا و تعطیلی برخی مراکز بیمه‌ای، مرکز تلفنی ارتباطات مردمی ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مخاطبین است.

نظر شما