شناسهٔ خبر: 44261185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار

۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی با دبی ۲۳ لیتر بر ثانیه صرف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آبرسانی به این شهر نوبنیاد از جمله طرح‌های مهم استان مرکزی است و  با ۹ و ۲ دهم کیلومتر طول خط انتقال اجرا و برای آن از لوله‌های GRP در اقطار ۲۵۰ و۳۰۰ میلیمتر استفاده شده است. جانمایی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با عمق ۱۰۰ متر، ساخت مخزن ذخیره آب پاک به حجم ۵۰۰ متر مکعب از جنس بتن آرمه، ساخت ۲ ایستگاه پمپاژ سرچاهی و بین راهی  و اجرای خط انتقال برق به طول ۹۲۰ متر از اقدامات انجام شده در این طرح است.

یک‌هزار و ۱۰۰ سازه ساختمانی تاکنون در این شهر جدید ساخته شده و ۵۰۰ خانوار در آن ساکن هستند و با توجه به ساخت سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی، تامین آب بهداشتی و سالم یکی از اولویت‌های زیرساختی در این شهر است.

ایجاد این شهر جدید با هدف پوشش سرریز جمعیتی اراک سال ۱۳۷۲ با تصویب شورای عالی شهرسازی آغاز شد و آب یکی از چالش‌های اساسی در تکمیل زوایای عمرانی آن بوده است. شهر جدید امیر کبیر در کیلومتر۴۰ محور اراک - سلفچگان در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ هکتار با محدوده  قانونی برای اسکان حدود ۱۰۰ هزار نفر طراحی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما