شناسهٔ خبر: 44261143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعتراف یک تاجر به لابی مالی با نامزد‌های انتخاباتی آمریکا از طریق متحدان خارجی

به نوشته آسوشیتدپرس، یک تاجر آمریکایی که به اتهام کمک غیرقانونی به نامزدهای انتخاباتی این کشور از طریق مقامات خارجی دستگیر شده بود، به جرم خود اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک تاجر و جمع کننده بودجه سیاسی آمریکایی، پاییز سال گذشته به اتهام کمک‌های غیرقانونی به نامزد‌های آمریکایی از طرف نمایندگان خارجی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

به گفته دادستانی او برگزارکننده جلساتی بین شخصیت‌های سیاسی خارجی و آمریکایی و جمع آوری کمک مالی خارج از مرز‌های قانون بود.

آسوشیتدپرس روز یکشنبه گزارش داد او به عنوان یکی از تامین‌کنندگان مالی اصلی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها، ادعا می‌کند دسترسی سیاستمداران اصلی را به میلیون‌ها دلار پول نقد از اتباع خارجی را فراهم کرده است.

آسوشیتدپرس با اشاره به یکی از ایمیل‌های او در سال ۲۰۱۵ که طی آن سعی داشت جلسه‌ای بین رئیس جمهور گینه و یک کنگره ترتیب دهد، نوشت: همه می‌خواهند برای ملاقات با مردم به واشنگتن بیایند. ما درخواست‌های متعددی برای ملاقات (بازدید کنندگان) از سوی تمام عقب‌نشینان جهان، جنگ سالاران، پادشاهان، ملکه‌ها، رؤسای جمهور مادام‌العمر، دیکتاتور‌های نظامی، سران قبایل و غیره دریافت می‌کنیم.

در تحقیقات انجام شده توسط وزارت دادگستری در مورد فعالیت‌های او آمده است که کسی به اتهام همکاری با او بازداشت نشده و به طور علنی هم نامی از سیاستمداران دریافت کننده کمک‌های جمع شده توسط او ذکر نشده است.

دادستان‌ها او را یک بخشنده مالی مزدور خواندند، که سال‌ها به عنوان نماینده حداقل برای شش کشور خارجی و شخصیت سیاسی کار می‌کرد که بیش از ۱ میلیون دلار کمک مالی غیرقانونی در طول نیم دهه ارسال کرده است.

گزارش آسوشیتدپرس نتیجه تحقیقات مستقل خود است که در آن از طریق ایمیل‌های خصوصی، اسناد دادگاه، گزارش‌های مالی مبارزات و مصاحبه با بیش از سی نفر، افراد وابسته و اهداف او را شناسایی کرد.

بر اساس این گزارش، کمک‌های مالی به او امکان دسترسی به مقامات ارشد خارجی و آمریکایی به ویژه افرادی که در سیاست خارجی نفوذ دارند مانند باب کیسی و لیندزی گراهام را داد.

ایمیل‌های کشف شده در تحقیقات نشان داد که او تلاش کرده است تا جلسه ۲۰۱۵ را با طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، سردار کیلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا، رئیس کمیته امور خارجه وقت مجلس ترتیب دهد.

او همچنین ادعا کرد که ۹.۶ میلیون دلار از دولت قطر درآمد کسب کرده است که به گفته دادستانی بیشتر آن غیرقانونی است، زیرا از طرف آن کشور لابی کرده است. مقامات اجرای قانون گفتند که او از روابط خود برای انتقال اطلاعات بالقوه مفید به همکاران و شرکای خود در خارج از کشور استفاده کرده است.

او ظاهراً در توطئه‌ای هم برای وادار کردن کنگره به تحت فشار قرار دادن دولت بحرین شرکت و در اعترافاتش اذعان کرد که در لابی‌های ثبت شده برای سریلانکا نیز شرکت کرده است، اما گفت که کار‌های دیگر او برای کشور‌ها و افراد دیگر نیازی به ثبت نام او به عنوان نماینده خارجی نداشته است.

او به اتهام فرار مالیاتی، تخلفات مالی در کارزار تبلیغات و عدم ثبت نام به عنوان نماینده خارجی خود را مجرم دانست.

همانطور که در این گزارش بیان شد، دادستان‌ها گفتند که دارایی خالص او بیش از ۳۰ میلیون دلار بوده است که اکثریت قریب به اتفاق وجوه حاصل از فعالیت غیرقانونی‌اش بوده است. طبق گزارشات، دادستان‌های فدرال ادعا کردند که سال گذشته او به شش شاهد پیشنهاد ۶ میلیون دلار به عنوان حق السکوت در پرونده‌ای علیه او داده است.

در ۷ ژانویه دادستان‌های آمریکا از قاضی دادگاه منطقه خواستند که او را به حداقل ۱۰ سال زندان و پرداخت ۱۰ میلیون دلار جریمه نقدی و همچنین حدود ۱۶ میلیون دلار جبران خسارت به مالیات پرداخت نشده به خدمات درآمد داخلی، محکوم کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما