شناسهٔ خبر: 44261065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

شازند در مسیر توسعه شهری و گردشگری/ قرارگاه خاتم به میدان آمد

اراک- توسعه شهری در گرو توجه ویژه به پروژه های کلان عمرانی است و در شهرستان شازند این امر با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و مسئولان دنبال می‌شود تا این شهر در مسیر توسعه قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- فریده خدادادی: اجرای موفق طرح‌های توسعه شهری نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی در مورد به پروژه‌های کلان عمرانی است. از طرفی کیفیت انجام کار موضوع مهمی در اجرای پروژه‌های عمران شهری است و توجه به این مهم پیشگیری از دو یا چندباره کاری‌ها و کاهش هزینه‌های شهری را به دنبال دارد. مدیران شهرداری باید به عنوان متولیان دستگاه خدمت‌رسان مدیریت شهری از توانمندی متخصصان مسائل شهری و مهندسین عمران در راستای کیفیت و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها و توسعه شهر استفاده کنند.

تصمیم بر توسعه شهرستان شازند مسئولین شهرداری و شورای این شهر را وا داشته است که در خصوص چند پروژه عمرانی مهم از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دعوت به همکاری کنند، خبرنگار مهر پیرو این موضوع با مسئولان مربوطه به گفت و گو پرداخته است.

شهردار شازند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح اجرای چندین پروژه عمرانی در شهر شازند از قبیل ساخت یک مجتمع تجاری، رستوران و فرهنگ‌سرا تهیه شده است و مراحل نهایی را طی می‌کند. دو طرح مطالعاتی دیگر مربوط به زمین ۱۷ هکتاری شهرداری شازند و دریاچه کوکبیه است.

بهمن ادریس پور افزود: ساخت یک فرهنگ‌سرا به وسعت ۶ هزار متر مربع و زیربنا پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه در منطقه عباس آباد شازند پیش بینی شده است که شامل رستوران، سالن اجتماعات، فروشگاه و… خواهد بود و طراحی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

توجه به ظرفیت گردشگری دریاچه کوکبیه شازند

وی در خصوص دریاچه کوکبیه عنوان کرد: این دریاچه به وسعت ۹۰ هکتار است که در دشت شازند قرار دارد که پهنه آبی آن حدفاصل کوه‌های راسوند در جنوب شازند و سفیدخانی در جنوب اراک است که به دنبال این هستیم این پروژه از اداره راه و شهرسازی تحویل گرفته شود زیرا با ساخت مجموعه‌های توریستی و گردشگری در ۱۸ هکتار از این منطقه زمینه جذب گردشگر فراهم می‌شود و با فراهم کردن سازه‌های آبی بر رونق منطقه افزوده می‌شود.

انعقاد تفاهم نامه با قرار گاه خاتم الانبیا

شهردار شازند گفت: طرح‌های فوق با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با برآورد اولیه سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری اجرایی می‌شود که در حال مکاتبه و انعقاد تفاهم نامه در این حوزه هستیم و به عقیده ما شازند قطب گردشگری استان است و با اجرای این پروژه‌ها و با وجود دریاچه کوکبیه قسمت مرکزی کشور را پوشش می‌دهد.

رئیس شورای شهر شازند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به استقرار صنایع آلاینده در شهرستان شازند، عوارض ناشی از آلایندگی که باید از طرف این صنایع به شهرداری پرداخت شود، اندک بوده و به وجود آمدن این مسأله شهرداری را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و در نظر گرفتن اعتبارات مورد نیاز توسعه شهری با مشکل مواجه کرده است.

زیرساخت‌های توسعه شهری شازند را نمی‌توان نادیده گرفت

قاسم کلیایی گفت: با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی شهرستان شازند این شهر دستخوش بسیاری از حوادث بوده و تخصیص اعتباراتی که در هر دوره برای ترمیم و مرمت و توسعه شهر لحاظ شده برای ساختار نهایی شهر بوده است و پروژه‌های بزرگی محقق نشده است چرا که این شهر به زیر ساخت‌های مهم نیاز دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی یکی از مسائل مهم در توسعه شهری شهرستان شازند را توجه به پروژه‌های عمرانی دانست و بیان کرد: اعضای شورای شهر و شهردار در جلسه هماهنگی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی شازند به این نتیجه رسیدند که با گروه‌های جهادی قرارگاه خاتم الانبیا وارد مذاکره شوند به طوری که نسبت به عقد یک تفاهم نامه که قرار است در صحن علنی شورا منعقد شود، نسبت به معرفی پروژه‌های مولد اقدام کنند.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از مزیت‌های توسعه شهری است

رئیس شورای شهر شهرستان شازند گفت: توجه به پروژه‌های عمرانی می‌تواند توسعه روزافزون شهرستان شازند را به دنبال داشته باشد و فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد کند.

کلیایی عنوان کرد: سعی شده است منابع مالی شهرداری شازند به عنوان تضمین و پشتوانه مالی به قرارگاه خاتم معرفی شود. ارزش ریالی پروژه‌ها طی تفاهم با قرارگاه خاتم بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: در اسفند ماه قرار است، با نظر کارشناسان مالی، بودجه و تخصیص منابع مالی به سمت پروژه‌هایی معطوف شود که سال آینده قرارگاه خاتم مجری طراحی و عملیات اجرایی آنهاست.

به گزارش مهر، اجرای پروژه‌های عمرانی به توسعه شهری کمک می‌کند اما مهم‌تر از همه این موارد همسو بودن این پروژه‌ها با نیاز شهر و شهروندان است که بایستی پیش از هر تصمیمی به آن توجه شود چرا که پروژه‌های عمرانی به عنوان یک سازه اجتماعی همواره در معرض دید شهروندان هستند.

نظر شما