شناسهٔ خبر: 44260960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کولیوند در گفتگو با «دانشجو» مطرح کرد

راه‌اندازی و توسعه نقاهتگاه مدیریت کرونا با مشارکت دستگاه‌های مختلف / حفظ شان بیماران اولویت کاری قرارگاه پشتیبانی

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا از توسعه و تجهیز نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی در کشور با مشارکت دستگاه‌های مختلف خبر داد.

صاحب‌خبر -
پیرحسین کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح آموزش، بیماریابى و جداسازى مدیریت کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به تشریح جزئیات اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

کولیوند اظهار کرد: برای اجرای طرح شهید سلیمانی جلسه‌ای با رئیس جمعیت هلال احمر داشتیم و مقرر شد از همه ظرفیت‌های نقاهتگاهی شامل مهمانسراها، اردوگاه‌هایی که شرایط لازم برای استفاده به عنوان نقاهتگاه را دارند، سالن‌ها و همچنین منابع انسانی که این سازمان می‌تواند در اختیار قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا قرار بدهد بهره‌مند شویم.
 
وی اضافه کرد: پیش نویس اولیه لیست تمامی مراکزی که شرایط لازم را دارا هستند از طرف رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه تحویل اینجانب شد و قرار بر این است که به صورت رسمی به تمام مدیران عامل سایر استان‌ها برای ارائه خدمات و همکاری‌های مورد نیاز ابلاغ شد.

آمادگی وزارت ورزش در توسعه نقاهتگاه بیماران کرونایی

 
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا تصریح کرد: شب گذشته جلسه‌ای با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان داشتیم و وی در سمت وزیر این وزارتخانه همچون سایر موارد که در گذشته در کمک به اورژانس پیشتاز بوده است در اجرای هر چه بهتر طرح قرارگاه پشتیبانی هم اعلام آمادگی کرد.
 
کولیوند همچنین یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان در سطح سایر استان‌های کشور خوابگاه‌های متعدد مجهزی را دارد و اورژانس می‌تواند در صورت نیاز از این مراکز استفاده کند و طرح آموزش بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا را به اجرا درآورد.
 
وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های متخصص سازمان اورژانس کشور قرار است در مراکزی، چون خوابگاه‌های وزارت ورزش و جوانان برای مباحثی، چون نقاهتگاه و موضوع ایزوله مستقر شوند و دستورات لازم برای در اختیار گرفتن مراکز فوق از طرف وزیر ورزش و جوانان صادر شده است.
 
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا همچنین تاکید کرد: تمام سالن‌های ورزشی کشور که ظرفیت تبدیل به نقاهتگاه را دارا هستند نیز تجهیز شده و در اختیار این قرارگاه قرار خواهد گرفت.

حفظ شان بیماران اولویت کاری قرارگاه پشتیبانی

 
کولیوند اضافه کرد: استفاده از هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و خوابگاه‌هایی که بتوانیم شأن و کرامت هموطنان بیمار را حفظ کنیم، برای توسعه قرارگاه پشتیبانی در اولویت قرار دارد و در صورت افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا از سایر ظرفیت‌ها مثل سالن‌های ورزشی و البته پس از تجهیز آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با بنیاد مستضعفان نیز یک همکاری جدی خواهیم داشت و مقرر شده است که جلسه‌ای مشترک با حضور فتاح رئیس بنیاد در این رابطه داشته باشم و از ظرفیت‌های موجود این نهاد نیز در توسعه نقاهتگاه و قرارگاه پشتیبانی شهید سلیمانی بهره‌مند شویم.
 
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا خاطرنشان کرد: آیت الله رئیس رئیس قوه قضائیه هم به دستگاه‌های مربوطه دستور داده‌اند تا در تامین نیازمندی‌های قرارگاه و تجهیز آن به حسب توانایی این نهاد ما را یاری کنند.
 
کولیوند همچنین یادآور شد: ما جلسات خوب و مفیدی را هم با وزارت گردشگری و جهانگردی داشتیم و مقرر شده است که بتوانیم هتل‌ها، مهمانسرا‌های بخش دولتی و خصوصی را با عرضه امکانات و خدمات ارزان قیمت در اختیار بگیریم و خدمت رسانی ارزشمندی را به هموطنان بیمارمان ارائه کنیم.
 
وی اضافه کرد: من مطمئنم که با کمک مردم و سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی بر بیماری کرونا غلبه پیدا خواهیم کرد و برای حفظ جان مردم و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.


نظر شما