شناسهٔ خبر: 44260731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با رأی نمایندگان؛

سازمان انرژی اتمی مکلف به بهره‌برداری از کارخانه اورانیوم فلزی شد

زهرا علیدادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، سازمان انرژی اتمی را مکلف به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۳، برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین های نسل دوم پیشرفته IR-۲m آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم IR-۶ را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین توسعه بدهد.

همچنین در تبصره این ماده آمده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین‌های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجرا کند.

وکلای ملت ماده ۴ این طرح را هم تصویب کردند که بر اساس آن، سازمان انرژی اتمی مکلف است نسبت به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان ظرف مدت ۵ ماه پس از تصویب این قانون اقدام کند.

نظر شما