شناسهٔ خبر: 44260189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست عراق از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل برای ارائه حمایت و اعزام ناظران این سازمان جهت نظارت بر انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق درخواست کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه(دیروز) با «جیمز کلورلی» وزیر مشاور انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا و هیأت همراه او در بغداد دیدار کرد.

در این دیدار راهکارهای گسترش روابط دوجانبه و اهمیت رایزنی درباره مسائل دارای اهتمام مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که حسین در این دیدار به موضوعاتی که در جریان سفر اخیر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به انگلیس بررسی شده بود و نیز اهمیت تلاش برای دستیابی به توافقنامه‌ای جهت شراکت و همکاری بین دو کشور و توافقنامه راهبردی، پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش‌ها، تحقق آرامش‌ در منطقه و پرهیز از هر گونه تنش تأکید کردند.

وزیر خارجه عراق به پیشرفت محسوس در نابودی گروه تروریستی داعش و خسارت‌های وارده به آن اشاره و بر اهمیت استمرار همکاری امنیتی بین دو کشور، آموزش نیروهای عراقی و تبادل اطلاعات جهت مقابله با ازسرگیری فعالیت گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

وی درباره انتخابات عراق گفت:«تحولات مربوط به اوضاع سیاسی عراق و تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه ژوئن آینده بررسی شد و دولت در تلاش است تا انتخابات آینده آزاد و سالم برگزار شود و عراق نامه‌ای به سازمان ملل ارسال و از آن برای حمایت و اعزام ناظران جهت برگزاری انتخابات در موعد مقرر درخواست کرده است».

وزیر انگلیسی نیز تلاش‌های دولت عراق در زمینه مبارزه با داعش را ستود و بر حمایت از عراق برای استمرار مبارزات علیه تروریسم تأکید کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما