شناسهٔ خبر: 44259941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف و باران ۵ روزه در ۱۸ استان

خبرگزاری تسنیم

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی بعدازظهر امروز از بارش برف و باران ۵ روزه در۱۸ استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس باعث بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش‌های پراکنده می‌شود.


فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه تشدید شده و علاوه بر نواحی ذکر شده استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی مناطق کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را در می‌گیرد. همچنین در برخی مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش روز چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه چهارمحال و بختیاری است.

پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود.

روز جمعه در غرب خلیج‌فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غر گیلان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

شنبه هفته آینده نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز باران باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

نظر شما