شناسهٔ خبر: 44259681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان:

اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان

ناهیدی فرد، با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی، یک طرح ویژه به‌شمار می‌رود که ذیل زیست‌بوم «فهما» (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام‌الله دهه فجر در قالب ۲۰ هفته برگزار می‌شود و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در این بازه زمانی می‌توانند در طرح مذکور شرکت کنند و امتیازاتشان نیز ذیل سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه طرح ایران قوی، یک طرح ویژه به‌شمار می‌رود که ذیل زیست‌بوم «فهما» (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است، افزود:  ذیل انتخاب پایتخت فهما قالب و طرح ملی دیگری با عنوان «ایران قوی» شده که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

وی افزود: طرح ملی ایران قوی، زیر مجموعه رویداد ملی «فهما» فعالیت دارد به گونه‌ای که همان قالب‌های دوازده‌گانه تعریف شده‌ای که در قالب رواق‌ها و شبستان‌ها در رویداد «فهما» طراحی شد بود، در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد اما با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی».

 

وی ادامه داد: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد .

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت:  اجرای هر چه بهتر این طرح در استان  نشست های توجیهی و ارائه گزارش از روند اجرایی آن  با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های مجازی با عضویت مدیران و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در چند دوره متوالی برگزار و روند اجرای این طرح و چگونگی ثبت اطلاعات و آمار کانون های مساجد استان در سامانه مربوطه تبیین و تشریح شده است.

 

گفتنی است،  سال گذشته برنامه‌ریزی برای انتخاب پایتخت فهما انجام شد و نهایتا استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شد، از سوی دیگر با توجه به اینکه پایتختی این استان دوسال متوالی یعنی طی سال های 1399 تا 1400 ادامه دارد، در نتیجه ذیل انتخاب پایتخت فهما قالب و طرح ملی دیگری با عنوان «ایران قوی» طراحی شده که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شکل گرفته است.

پایان پیام/89

نظر شما