شناسهٔ خبر: 44258859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حجم آب مخزن سدیامچی اردبیل افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در پی بارش‌های اخیر حجم ذخیره آب سدیامچی اردبیل به میزان ۶ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا ، عباس جنگی مرنی روز سه‌شنبه در بازدید از حوضه آبریز سدیامچی افزود: تامین آب شرب پایدار برای شهرهای اردبیل و سرعین و مصارف کشاورزی شبکه آبیاری یامچی در فصول بهار و تابستان سال آتی مستلزم مدیریت بهینه مخزن سد یامچی و ذخیره‌سازی حداکثری آب در ماه‌های آتی و آبگیری مناسب مخزن سد یامچی است.

وی با اشاره به مدیریت حجم مخزن سد بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب و ذخیره حداکثری تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۶۵ میلیون مترمکعب آب ورودی به سد ثبت و پس از اتمام فصل بهره‌برداری موجودی مخزن به رقم ۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرا و تکمیل آبرسانی اردبیل یکی از طرح‌های اجرایی مهم شرکت آب منطقه‌ای استان بوده و در انتقال آب با کیفیت مناسب از سد یامچی در قالب این طرح آبرسانی و اجرای آبگیر سدیامچی به منظور بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل در حال تکمیل است.

جنگی مرنی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب در بخش شرب تاکید کرد و از عموم شهروندان خواست با صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب این شرکت را در خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تر یاری کنند.

هادی حبیب‌زاده ، رییس  اداره بهره‌برداری و نگهداری از سد مخزنی یامچی هم در این بازدید گفت: با افزایش بارش‌ها در سطح حوضه آبریز سد مخزنی یامچی در آذرماه  ورودی آب به مخزن این سد افزایش یافته و شاهد افزایش ۶ درصدی در ذخیره آب سد نسبت به ۲ هفته پیش هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ذخیره آب سد یامچی حدود ۱۵ میلیون مترمکعب است و امیدواریم با ادامه روند مناسب بارش‌ها حجم آب در مخزن سد یامچی نیز در روزهای آینده افزایش بیشتری یابد.

نظر شما