شناسهٔ خبر: 44258326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«فرهیختگان» بررسی کرد؛ تمدیدی‌های جدید پرسپولیس بند مالی ندارند؟

باشگاه: قرارداد یحیی مشروط نیست رقم معقولی هم دارد

آن طور که شنیده می‌شود، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور یحیی برای تمدید قرارداد با سرخ‌ها شرط گذاشته که در پایان هر فصل برای فصل بعد توافق مالی انجام بدهد و درواقع قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیسی‌ها ظاهرا فعلا بند مالی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، بعد از اینکه خبر رسید مدیران باشگاه پرسپولیس توانسته‌اند مبلغ قابل توجهی را به حساب باشگاه واریز کنند تا بتوانند بخش قابل توجهی از بدهی‌شان را به بازیکنان و اعضای کادرفنی پرداخت کرده و آنها را با روحیه‌ای مضاعف به دوحه قطر بفرستند یکی دیگر از اقدامات باشگاه برای ایجاد انسجام و بالا بردن روحیه هواداران، تمدید قرارداد با یحیی گل‌محمدی، مهدی عبدی و در ادامه دستیاران یحیی و چند بازیکن کلیدی دیگر نظیر سیامک نعمتی بود که به‌نظر می‌آید توانسته موج مثبتی را در اطراف باشگاه ایجاد کند. با این حال این اتفاق با ابهاماتی نیز مواجه است.

 قرارداد یحیی مشروط است؟

یک روز قبل از بازی با شهرخودرو، یحیی گل‌محمدی در باشگاه حاضر و خبر تمدید 2 ساله قرارداد این مربی موفق با قرمز‌های پایتخت مخابره شد اما بر اساس اخباری که از گوشه و کنار باشگاه به گوش می‌رسد، گل‌محمدی درحالی حاضر شده به مدت 2 سال دیگر قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند که در این قرارداد توافقات مالی انجام نشده و تنها طرفین از لحاظ مفاد قرارداد و ادامه همکاری با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

آن طور که شنیده می‌شود، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور یحیی برای تمدید قرارداد با سرخ‌ها شرط گذاشته که در پایان هر فصل برای فصل بعد توافق مالی انجام بدهد و درواقع قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیسی‌ها ظاهرا فعلا بند مالی ندارد و فوتبالی‌ها خیلی خوب می‌دانند که قراردادی که در آن توافق مالی وجود نداشته باشد، با قرارداد نداشتن هیچ تفاوتی ندارد و درواقع یحیی در پایان فصل می‌تواند با بهانه عدم‌توافق مالی، سرزمین سرخ‌ها را ترک کند.

 2 سال از قرارداد عبدی هم بند مالی ندارد؟

یکی دیگر از نفراتی که با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد جدیدی با این باشگاه به امضا رساند، مهدی عبدی مهاجم جوان سرخ‌ها بود که بعد از درخواستش از مدیران باشگاه برای افزایش مبلغ دستمزدش، با پیشنهاد آنها مواجه شد که در قبال امضای قراردادی جدید، می‌توانند مبلغ قرارداد او را به طرز قابل توجهی افزایش دهند. عبدی که فعلا 2 سال دیگر با سرخ‌ها قرارداد دارد، با امضای قرارداد 2 ساله دیگر مدت زمان حضورش در جمع سرخ‌ها را به 4 سال رساند تا امیدوار باشد با این اتفاق، بتواند پیشرفت قابل توجهی در این باشگاه پرطرفدار داشته باشد اما درخصوص عبدی هم حرف و حدیث‌هایی شنیده می‌شود که برای تمدید قرارداد او آپشن‌هایی درنظر گرفته شده که توسط این آپشن‌ها قراردادهای جدید این بازیکن به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند اما باز هم برخی بر این باورند که قرارداد 2 سال ابتدایی عبدی توافق مالی دارد و او باید برای 2 سال بعدی‌اش با باشگاه توافق مالی داشته باشد.

مدیران پرسپولیس اما با شایعه خواندن این صحبت‌ها معتقدند که برخی‌ها دوست ندارند حال پرسپولیس در روزهای مانده به فینال خوب باشد و با طرح موارد اینچنینی تلاش می‌کنند آرامش را از یحیی و شاگردانش بگیرند.

 دستیاران یحیی هنوز تمدید نکرده‌اند

موضوع بعدی که مدیران سرخ تلاش می‌کردند که تا پیش از دیدار هفته چهارم برابر شهرخودروی مشهد آن را به سرانجام برسانند و در نهایت توفیقی حاصل نشد بحث تمدید قرارداد با دستیاران یحیی گل‌محمدی به مدت 2 فصل بود که به‌دلیل برخی از مشکلات این اتفاق به زمان دیگری موکول شد. در این خصوص شنیده می‌شود که برخی از مشکلات از قبیل در دسترس نبودن برخی از مدارک لازم برای تمدید قرارداد باعث شده که تلاش مدیران برای تمدید با این مربیان تا پیش از هفته چهارم توفیقی در پی نداشته باشد و آنها همچنان برای بستن قرارداد دوساله با سرخ‌های پایتخت منتظر بمانند. بر این اساس شنیده می‌شود که مدارک لازم برای تمدید قرارداد با داوود فنایی و حمید مطهری ظرف امروز و فردا تکمیل می‌شود و آنها در همین یکی دو روز به باشگاه می‌روند تا به مدت دو فصل دیگر با این تیم توافق کنند و یحیی را تا پایان فصل 1401 در پرسپولیس همراهی کنند و بتوانند برنامه‌ریزی بلندمدتی برای کسب موفقیت‌های بیشتر در این تیم داشته باشند.

 باشگاه پرسپولیس: قرارداد یحیی مشروط نیست

مدیران باشگاه پرسپولیس که این روزها در سکوت کامل مشغول رتق و فتق امور تیم هستند به‌منظور جلوگیری از حاشیه و دوری از هیاهوی رسانه‌ای کمتر خودشان را در معرض دید خبرنگاران قرار می‌دهند و به همین دلیل است که گمانه‌زنی‌ها درخصوص اتفاقات در این باشگاه شدت گرفته است.

آنها در موضوع تمدید قرارداد با نفرات جدید هم سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند و حاضر نیستند که با شفاف‌سازی خیال هواداران خود را از بابت حرف و حدیث‌های ایجاد شده راحت کنند.

با این حال یکی از مدیران باشگاه که اصرار داشت نامی از او برده نشود درخصوص قرارداد گل‌محمدی به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «من نمی‌دانم که این حرف‌ها از کجا درمی‌آید و اصلا با کدام منطق سازگار است که قرارداد یک مربی تمدید شود اما در آن توافق مالی صورت نگرفته باشد. خیلی دوست دارم بدانم که استدلال آنها برای چنین ادعایی چه چیز است؟ مگر قراردادی که فاقد توافق مالی باشد اصلا رسمیت دارد که ما بخواهیم با این کار هواداران باشگاه را سرگرم کنیم؟ قرارداد یحیی و مهدی عبدی کاملا محکم و بدون قید و شرط بسته شده و نه‌تنها موارد مالی در آن لحاظ شده است، بلکه بسیاری از موارد مثبت و منفی آپشنی هم در آن گنجانده شده تا نه باشگاه و نه مربی و بازیکن از بابت آن متضرر نشوند.» این مدیر درخصوص اینکه حتما این قرارداد با مبلغ بالایی منعقد شده نیز ادامه داد: «اتفاقا مبلغ این قرارداد هم کاملا معقول است و یحیی گل‌محمدی به اندازه همه مربیان درجه یک فوتبال کشور و البته از نوع سرمربی فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بوده و هر سال هم یک درصد معقولی به آن اضافه می‌شود و جالب است بدانید که برای سرمربی پرسپولیس موارد مالی در درجه چندم هم قرار نداشت.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

نظر شما