شناسهٔ خبر: 44257973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد:

پیش بینی کاهش ۶۰ تا ۹۰ درصدی کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

کرمان - جانشین سپاه ثارالله کرمان گفت: با انجام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انتظار داریم که تا پایان سال شاهد کاهش ۶۰ تا ۹۰ درصدی ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نظری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور) افزود: این طرح نزدیک به ۱۰ روز پیش به استان کرمان ابلاغ شد. ویروس کرونا تنها یک بیماری نیست بلکه پدیده‌ای چند وجهی است که اقتصاد، اجتماع و فرهنگ ما را متأثر کرده و علاوه بر این سلامت مردم را به خطر انداخته است لذا موضوع چالش برانگیزی است.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع این ویروس در موج اول اقداماتی انجام شد و از آن مرحله عبور کردیم اما در موج دوم و در موارد و خدمات قبل و بعد از بیمارستان کم کاری‌هایی انجام شد به عنوان مثال برای افراد مرخص شده از بیمارستان مراقبت‌های لازم انجام نشد بنابراین به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله با این ویروس باید تهاجمی عمل کنیم لذا ما سراغ ایجاد محدودیت‌ها و قطع زنجیره ویروس رفتیم و به دنبال انجام فعالیت در سطح محله و خانواده هستیم.

جانشین سپاه ثارالله کرمان بیان داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دارای هفت راهبرد است که از جمله آنها ممنوعیت تردد، محدود در ارائه خدمات توسط اصناف است و بر این اساس بخشی از این زنجیره قطع و رفت و آمدهایی خانوادگی نیز محدود شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای یک چارچوب منسجم است که در سراسر کشور در حال انجام است، ادامه داد: در قالب این طرح یک تیم با همراه داشتن کارت شناسایی خاص در محله‌ها حضور پیدا کرده و خدمات لازم را ارائه می‌کنند اما نکته مهم در این زمینه همکاری لازم مردم است و امیدواریم که تا پایان سال به اهداف خود برسیم.

نظری با بیان این مطلب که این طرح به منظور عمل به فرامین رهبری است که در یکی از صحبت‌های خود فرمودند «در بحث مقابله و پیشگیری از کرونا از ظرفیت بسیج و مساجد استفاده شود البته محور وزارت بهداشت است» لذا بر این اساس یک ساختاری را تنظیم کرده ایم و از سطح استان تا محله برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه از زمان شروع این بیماری تعامل خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داشته ایم، بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی از آغاز مقابله با بیماری کرونا تا الان انجام داده ایم و نکته قابل توجه اینکه برنامه‌های مختلفی نیز توسط سایر دستگاه‌ها انجام می شده است که به صورت جزیره‌ای بوده است اما در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه برنامه‌ها یک دست و منسجم شده است.

جانشین سپاه ثارالله کرمان با اشاره به فعالیت‌های بسیج در بحث مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به همکاری بسیج طلاب در موضوع کفن و دفن، همکاری با بهورزها، پرستاران و انجام بیمار بری، پیگیری کمک‌های مردمی و رساندن این کمک‌ها به دست نیازمندان آسیب دیده از کرونا و افراد نیازمند در محله‌ها، نظارت‌ها، امنیت اماکن بهداشتی، ایستگاه‌های امر به معروف بهداشتی و ساخت اپلیکیشن‌ها در این زمینه اشاره کرد.

وی کمک به ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها و تأمین و ترمیم شبکه آب در مناطق محروم و پویش نذر خون در میان اقشارهای مختلف را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج عنوان کرد و افزود: با انجام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انتظار داریم که تا پایان سال شاهد کاهش ۶۰ تا ۹۰ درصدی ابتلاء و فوت ناشی از کرونا باشیم.

نظر شما