شناسهٔ خبر: 44257936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مجلس کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را تصویب کرد / در صورت تصویب نهایی، دولت موظف به «لغو اجرای پروتکل الحاقی» می‌شود

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این طرح دولت را موظف نی کند، ظرف مدت ۲ ماه دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی را متوقف کند. همچنین اگر پس از ۳ ماه روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش «انتخاب»، این طرح دولت را موظف می کند سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را تولید و در داخل کشور ذخیره کند. همچنین بر اساس این طرح با هدف تحقق ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی سازی، سازمان انرژی اتمی باید ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده را هر ماه ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد.

همچنین سازمان انرژی اتمی مکلف شده تا طی ۵ ماه از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان بهره برداری کند، راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک را نیز راه اندازی کند و اینکه دولت موظف شده، ظرف مدت ۲ ماه دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی را متوقف کند.

در نهایت اینکه اگر پس از ۳ ماه روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما