شناسهٔ خبر: 44257926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی/زنجیره تولید و مصرف

شیراز - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:اقدامات انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی باعث می شود ارزآوری بخش کشاورزی بیشتر و در نتیجه مولفه های اقتصادی، تقویت و جذابیت سرمایه گذاری بیشتری ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهرخ شجری در آئین تودیع محمد مهدی قاسمی و معارفه حسین پژمان رؤسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: وقتی زنجیره‌ها شکل بگیرند تقاضای مصرف کننده خارجی نظام مند به تولید کننده منتقل می‌شود و او می‌داند چه محصولی و با چه کیفیتی برای صادرات تولید کند از این رو مصرف کننده خارجی تمایل دارد که قیمت بالاتری برای این محصول پرداخت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی باعث می‌شود ارزآوری بخش کشاورزی بیشتر و در نتیجه موئلفه های اقتصادی در این این بخش تقویت شوند و جذابیت سرمایه گذاری برای صاحبان سرمایه افزایش یابد که این می‌تواند تحول اساسی برای کشاورزی ایجاد کند.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ارتقای رضایت ذی نفعان بخش کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی و اقتدار ملی به عنوان هدف اصلی در دستور کار است.

حسین پژمان با بیان اینکه در حوزه تخصصی چهار مأموریت در مجموعه جهاد کشاورزی وجود دارد، افزود: مأموریت اول تأمین امنیت غذایی است که بتوانیم غذای کافی، ارزان و قابل دسترس در اختیار جامعه قرار دهیم؛ دومین مأموریت وظیفه بهره وری بهینه از منابع در اختیار شامل آب، خاک و منابع ژنتیکی است.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع ژنتیکی این پتانسیل را داریم که با آب و خاک در اختیار می‌توانیم سه تا چهار برابر وضعیت فعلی تولید کنیم، گفت: با افزایش میزان کارآیی آب می‌توان تولید را دو برابر افزایش داد و با توسعه کشاورزی حفاظتی و افزایش ماده آلی خاک بهره وری از خاک ارتقا می‌یابد.

این مقام مسئول وظیفه بعدی را توسعه فنی و مهندسی کردن بخش کشاورزی و تزریق سرمایه به این بخش برشمرد و بیان کرد: رونق اقتصادی بخش کشاورری با تقویت شبکه‌های تولید و ارزش محقق می‌شود که با توسعه کشت قراردادی و با برند سازی محصولات کشاورزی این مأموریت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین پژمان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس متولد ۱۳۴۶، دارای مدرک دکترای حشره شناسی است و پیش از این معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان بود.

محمد مهدی قاسمی رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی فارس به عنوان مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور و مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است.

نظر شما