شناسهٔ خبر: 44257748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

هشدار نسبت به موج خطرناک زمستانه کرونا و دورهمی‌های شب یلدا

خبرگزاری ایسنا

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مردم نباید از این نکته غافل بشوند که موج خطرناک کرونا در اوج گرما و سرما در جنوب کرمان شیوع پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -
دکتر "اصغر مکارم" در گفتگو با ایسنا نسبت به موج زمستانه کرونا هشدار داد و گفت: جنوب کرمان به دلیل شرایط آب و هوایی هنوز در موج دوم کرونا است و آمار مبتلایان و فوتی ها‌ی ناشی از کووید ۱۹ نسبت به شهرستان‌های سردسیری استان پایین است.

وی وضعیت جنوب کرمان را از نظر پیک بیماری متاثر از تردد‌ها و دورهمی‌ها تا حدودی قابل قبول عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت کرونا در جنوب کرمان سیر نزولی دارد و اگر مردم رعایت نکنند با ورود به موج سوم روز‌های سختی را در پیش خواهیم داشت.

مکارم اوج گرما و سرما را موج خطرناک کرونا در جنوب کرمان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در اوج گرما و سرما مردم در فضای بسته هستند و تهویه هوا کمتر صورت می‌گیرد لذا جنوب کرمان در این فصل درگیری بیشتری خواهد داشت.

وی ماه‌های آینده را با توجه به کاهش دمای هوا شروع موج سوم در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: ماه‌های آذر، دی و بهمن اوج موج سوم بیماری کووید ۱۹ است لذا رعایت هشدار‌های بهداشتی همچنان توصیه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عبور موفقیت آمیز از موج سوم کرونا را مستلزم همراهی مردم و اصناف دانست و اظهار کرد: اگر مردم به خیال اینکه با اعمال محدودیت‌های فعلی از موج سوم گذر کردیم، باشند حتما با مشکلات جدی در آینده نه چندان دور روبرو خواهیم شد.

وی بهترین راه پیشگیری را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: با کمترین بی توجهی همه زحمات کادر بهداشت و درمان زیر سوال خواهد رفت و هیچ تلاشی به صورت یک طرفه اثر بخش نخواهند بود.

مکارم با انتقاد از نحوه توزیع مرغ طی روز‌های اخیر گفت: انتظار است در چنین شرایطی ستاد تنظیم بازار از توزیع اقلامی که زمینه تجمع را ایجاد می‌کنند خودداری نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین به دورهمی‌های شب یلدا نیز اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید از هم اکنون در مورد شب نشینی‌ها بخصوص دورهمی‌های شب یلدا همگام با کادر بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند تا اینکه با کمترین آمار مبتلایان از موج سوم نیز عبور کنیم.

وی در پایان از اقدام ستاد کرونای شهرستان جیرفت در برخورد با هر گونه تجمع از جمله نحوه توزیع کالا‌های تنظیم بازار و نفت سفید تقدیر کرد.

نظر شما