شناسهٔ خبر: 44257252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۳ هکتار از اراضی منابع ملی در کرمانشاه به بیت‌المال بازگشت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه، از بازگشت ۳۳ هکتار از اراضی تصرفی منابع ملی با ارزش ریالی معادل بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در استان به بیت‌المال خبر داد.

صاحب‌خبر -

«انشاءاله کولانی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: عرصه ۳۳ هکتاری منابع ملی در شهرستان کنگاور در پلاک موسوم به «سلطان‌آباد» در سال‌های متمادی در تصرف سودجویان بود که با شگردهای مختلف و به کار بردن راه‌های گریز از قانون نسبت به شخم زدن، کشت و حتی برداشت آن مبادرت می‌کردند.

وی افزود: سرانجام متصرفان پس از سال‌ها با پیگیری‌های شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و همکاری همه جانبه دستگاه قضایی به دام قانون افتاده و ضمن تحمل جرایم سنگین ملزم به اجرای حکم خلع ید اراضی مذکور شدند.

کولانی اضافه کرد: رای صادره با حضور نماینده دادستان کنگاور، فرماندهی و نیروهای حفاظتی یگان در استان و شهرستان و نیروی انتظامی اجرا و خلع ید عملی از اراضی موصوف به عمل آمد.

وی یادآوری کرد: تصرف های غیرقانونی سودجویان یکی از مشکلات و تهدیدهای مهم در عرصه‌های منابع طبیعی است که باتوجه به افزایش قیمت زمین و با ارزش و حاصلخیز بودن اراضی ملی فرصت طلبان را به انجام این عمل مجرمانه وا می دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اراضی منابع ملی در زمره انفال و متعلق به تمامی نسل‌هاست، لذا باید حفظ شده، احیا و توسعه یابد و این وظیفه ادارات منابع طبیعی به عنوان متولی است.

کولانی تاکید کرد: در مجموعه منابع طبیعی استان با تمام توان در مقابل هرگونه دست اندازی سودجویان به این ارزش‌های طبیعی خواهیم ایستاد و با متصرفین و تخریب کنندگان برخورد خواهیم کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.
یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

نظر شما