شناسهٔ خبر: 44256884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عمویی در صحن علنی:

عمویی: طرح اقدام راهبردی قفل‌های صنعت هسته‌ای را باز می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح دو فوریتی اقدام راهبردی قفل‌های صنعت هسته‌ای را باز می‌کند و اعمال تحریم‌ها را هزینه‌مند می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ آذر) و در تشریح گزارش کمیسیون خود از  طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران گفت: این طرح چند هدف را دنبال می‌کند و هدف اول آن باز شدن قفل‌هایی است که بر صنعت هسته‌ای کشور زده شده است.

وی افزود: همچنین این برنامه پیگیر هدف‌های شهدایی مانند فخری‌زاده، شهریاری و سایر شهدای هسته‌ای کشور و کسانی است که برای پیشرفت و توسعه این کشور جانشان را فدا کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز ما به عنوان نمایندگان انقلابی تلاش می‌کنیم مسیر حرکت این شهدا و پیشرفت و توسعه کشور را احیا کنیم. برنامه هسته‌ای کشور باید مطابق نیازهای کشور پیش رود و انتظار داریم پس از تصویب طرح تقویت و توسعه یابد. هدف دوم طرح؛ مقابله با تحریم‌هایی است که از سمت کشورهای غربی اعمال می‌شود.

عمویی اظهار کرد: باید اعمال تحریم‌ها را هزینه‌مند کنیم؛ دشمنان باید بدانند تحریم علیه ایران بی‌هزینه‌ نخواهد بود و تغییر محاسبه غلط دشمنان هدف طرح است. باید به نحوی پیش برویم که تخریب امنیت مردم، کشتن دانشمندان و مقام سیاسی معاونت وزارت دفاع ما بی‌هزینه نباشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر اقدام تروریستی کنند، بدون پاسخ خواهد بود. بخشی از پاسخ مجازات قطعی آنها در خارج مجلس از طریق دستگاه‌های امنیتی و نظامی است، اما وظیفه مجلس تقویت مسیر پیشرفت و توسعه و راه این شهداست.

عمویی با بیان اینکه محاسبات غلط راهبردی دشمن باید تغییر کند، گفت: با تمرکز بر تقویت برنامه هسته‌ای و ایجاد محدودیت برای بازرسی‌ها می‌توان به عدم تعادل و توازن پاسخ داد. از این جهت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از گفت‌وگوها و ابعاد مختلف این طرح و شنیدن نظرات کارشناسی موادی را تصویب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما