شناسهٔ خبر: 44256849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

افزایش قیمت مرغ بدون هماهنگی، مجاز نیست

پریسا یوسفی

استاندار زنجان گفت: تغییرات قیمت مرغ بدون هماهنگی مدیریت و ستاد تنظیم بازار استان مجاز نیست.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله حقیقی شب گذشته (۱۰ آذرماه)، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته تاکنون به‌ صورت عملیاتی درباره تولید سریال شهید شهریاری اقدام شده است، اظهار کرد: فیلم‌برداری و ضبط بخش عمده‌ای از این سریال به پایان رسیده و از سال آینده از شبکه‌های کشوری پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع کرونا ویروس و ستاد تنظیم بازار در کل کشور به استان‌ها تفویض اختیار شده است، گفت: از مدیران نیز می‌خواهیم که با توجه به این تفویض اختیار، از مجموعه استانی فرمانبری کنند نه از وزارت متبوع، تا در تصمیم‌گیری دچار مشکل نشویم.

این مسئول ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد باید مراعات کشتارگاه‌های دام و طیور را داشته باشیم، چون همان افراد هم از مردم هستند و از جهادکشاورزی نیز درخواست داریم که بحث نهاده‌ها را جدی بگیرد.

استاندار زنجان در رابطه با مشکل کمبود مرغ گرم در بازار، تصریح کرد: بحث کمبود مرغ در استان باید با توجه به همه جوانب بررسی شود. برخی حتی پیشنهاد کردند که قیمت سایر استان‌ها باشد ولی مدیریت استان در این بین به فکر افراد نیازمند جامعه بود، چون ترس داشتیم که عده‌ای نتوانند مرغ تهیه کنند.

حقیقی با بیان اینکه تغییرات قیمت مرغ نباید بدون هماهنگی مدیریت و ستاد تنظیم بازار استان باشد، یادآور شد: متاسفانه قطعه‌بندی مرغ در استان بدون حساب و کتاب انجام شد که جای گلایه دارد و انتظار می‌رود مسئولان امر در این رابطه نظارت و بازرسی کامل انجام دهند، مهم‌تر از همه اینکه باید با متخلف، برخورد قانونی شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با سهمیه آرد نانوایی‌ها، افزود: سهمیه آرد نانوایی‌ها باید مجدد بررسی و کسانی که آرد مازاد دارند، از آن‌ها پس ‌گرفته و به سهمیه واحدهایی که مصرف‌شان بیشتر است، اضافه شود.

این مسئول، نان را نیاز همه اقشار دانست و خواستار جلوگیری از فروش آرد به ‌صورت آزاد شد و عنوان کرد: هیچ روستایی به‌ویژه روستاهای مناطق صعب‌العبور نباید آرد کم داشته باشند، پسندیده نیست در استانی که بالاترین تولید گندم را نسبت به مساحت خود دارد، کمبود آرد وجود داشته باشد.

حقیقی از سه برابر شدن اکیپ‌های بازرسی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از اهرم‌های کنترل کرونا ویروس همین تنظیم بازار است که باید به آن توجه ویژه شود تا تصمیمات اتخاذ شده، نتایج خود را نشان دهد.

انتهای پیام

نظر شما